سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اینیستا برای اولین بار مرد سال فوتبال اروپا شد.

iniesta

آندرس اینیستا با دو رای بیشتر نسبت به لیونل مسی، مرد سال 2012 فوتبال اروپا شد.

هافبک ملی پوش بارلسلونا برای اولین بار و با پشت سر گذاشتن رقیبان قدری چون مسی و رونالدو عنوان برترین بازیکن قاره سبز را از آن خود کرد.

به گزارش دی‌ولت، در انتخاب برترین فوتبالیست سال اروپا این بازیکن 28 ساله با 19 رای بالاتر از مسی و رونالدو قرار گرفت که هرکدام 17 رای کسب کرده بودند.

اینیستا پس از دریافت جایزه‌اش از دستان میشل پلاتینی، رئیس یوفا، گفت: "خیلی به این عنوان افتخار می‌کنم و آن را به هم‌تیمی‌هایم در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا تقدیم می‌کنم."

در رای گیری برای برگزیدن بهترین بازیکن سال اروپا 53 روزنامه‌نگار از کشورهای عضو یوفا شرکت داشتند که روز پنجشنبه (9 شهریور) در مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا در مونت‌کارلو این انتخاب را نیز بین 32 نامزد این عنوان انجام دادند.


اینیستا که در فینال جام جهانی 2010 در ژوهانسبورگ گل پیروزی تیمش را برابر هلند در وقت اضافه به ثمر رساند، بهترین بازیکن یورو 2012 نیز شناخته شد.

مسی که در سال‌های 2009 و 2011 بهترین بازیکن اروپا شده بود و در فصل 12/2011 بازی‌های فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته و 50 گل در لیگ به ثمر رسانده بود، کفش طلایی بهترین گلزن را دریافت کرد.

به علاوه وی در لیگ قهرمانان اروپا 14 گل زد و بدین ترتیب برای چهارمین بار پیاپی آقای گل این رقابت‌ها شد.

 

کد خبر 183441
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز