همشهری آنلاین: سید عبدالحسین مختاباد، آهنگساز و خواننده از اتمام ساخت اپرای آرش کمانگیر خبر داد و گفت: رایزنی‌ها برای اجرای صحنه‌ای و انتشار عمومی آن با موسسه اکو در حال انجام است.

سید عبدالحسین مختاباد ضمن اعلام این مطلب به همشهری‌آنلاین گفت: برای تصنیف این کار که روی شعر معروف آرش کمانگیر شادروان سیاوش کسرایی آن را ساخته‌ام، بیش از 5 سال وقت و انرژی صرف شده است و به دنبال حامی برای این کار بودم که فعلا رایزنی‌های اولیه با موسسه اکو انجام شده است تا این کار که بیش از یک و نیم ساعت زمان می‌برد، به صحنه بیاید.

مختاباد که اخیرا آلبوم سایه دوست را با آهنگسازی و تنظیم خود روانه بازار موسیقی کرد، گفت: اواخر سال پیش کار آهنگسازی این اپرا به اتمام رسید که برای ارکستر بزرگ و روی شعر بلند سیاوش کسرایی با عنوان «آرش کمانگیر» نوشته شد.

وی افزود: «تقریبا زمان بندی این کار که برای دو خواننده و گروه کر نوشته‌ام، به صورتی است که یک ساعت و نیم تا دو ساعت طول می‌کشد و یک بخش از آن تئا‌تر است که کارگردان نمایش را در دست می‌گیرد و بخش دیگر هم موسیقی است که با دو خواننده و گروه کر به اجرا در می‌آید که با دو خواننده برجسته در این زمینه مذاکراتی داشته‌ام.»

مختاباد درباره فضای ملودیک اثر گفت: روح من با ملودی‌ها و نغمه‌های موسیقی نواحی و شهری ایران عجین شده است و طبیعی است که از این فضا برای تصنیف کار استفاده کنم و بهره ببرم.

عبدالحسین مختاباد در ادامه صحبتهایش با اعلام آمادگی برای اجرای کنسرت به نفع زلزله زدگان آذربایجان شرقی به همشهری‌آنلاین گفت: «خبر تاسف بار در گذشت هموطنان مظلوم آذربایجانی ‌ام در اثر زلزله ویرانگر را که شنیدم، تاسف و تالم عمیقم را بر انگیخت. ضمن اعلام همدردی با خانواده‌های داغدار، باید همه ما در حد توانمان دست در دست هم نهیم تا مرهمی بر زخم‌های آنان بوده و نیز باری را از دوش این مردم فهیم و بزرگ برداریم. بنده نیز در حال انجام مقدمات کنسرتی به نفع زلزله زدگان هستم که در صورت امکان و دریافت مجوزهای لازم، در شهر تبریز برگزار خواهد شد.»

این خواننده در پایان با اشاره به برنامه‌های آتی خود خاطرنشان کرد: «مدتی است کار آهنگسازی بر روی آثاری از شعرای معاصر همچون احمد شاملو، شفیعی کدکنی، سایه و اخوان ثالث را شروع کرده‌ام که در آینده پس از اتمام آهنگسازی و ضبط به مرحله انتشار خواهم رساند.»

چندی پیش آلبوم «سایه دوست» با خوانندگی عبدالحسین مختاباد راهی بازار موسیقی کشور شد که مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت و نشست نقد وبررسی هم برای آن برگزار شد.

 more مختاباد:قرار بود جلسه نقد و بررسی باشد و نه تمجید

کد خبر 183143
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز