همشهری آنلاین: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه جنبش عدم تعهد قطعاً بیش از امریکا، ناتو و برخی کشورهای اروپایی، حق ورود سیاسی به مسائل سوریه را دارد فرمودند: ارسال پول و سلاح برای مخالفان سیاست‌های دولت‌های اروپایی، شرایط مشابه سوریه را در این کشورها ایجاد خواهد کرد.

دیدار نخست وزیر سوریه با رهبر معظم انقلاب

دیدار نخست وزیر سوریه با رهبر معظم انقلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز جمعه در دیدار نخست وزیر سوریه و هیأت همراه، عامل اصلی و پشت پرده قضایای دردآور سوریه را امریکا و رژیم صهیونیستی دانستند و تأکید کردند: جنبش عدم تعهد قطعاً بیش از امریکا، ناتو و برخی کشورهای اروپایی، حق ورود سیاسی به مسائل سوریه را دارد.

ایشان ادامه وضعیت کنونی سوریه و کشتار مردم این کشور را غیرقابل قبول خواندند و افزودند: مقصر اصلی در قضایای سوریه کسانی هستند که زمینه ارسال سیل گونه سلاح به داخل سوریه و حمایت مالی از گروه‌های بی‌مسئولیت را بوجود آورده اند.

رهبر انقلاب اسلامی،‌ دادن سلاح به گروه‌های مخالف در هر کشوری و حمایت مالی و تبلیغاتی از آنها را زمینه ساز بوجود آمدن شرایطی همچون سوریه دانستند و تأکید کردند: اگر امروز به مخالفان سیاست‌های دولت‌های اروپایی نیز که اقدام به برپایی تظاهرات می‌کنند، پول و سلاح داده شود، قطعاً وضعیت کنونی سوریه در این کشورها نیز بوجود خواهد آمد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه دولت سوریه، در قضایای کنونی مورد ظلم واقع شده است، افزودند: دولت سوریه باید ضمن گرفتن هرگونه بهانه از مخالفان و بهانه جویان و ادامه اصلاحات سیاسی، واقعیت شرایط و پشت پرده توطئه در سوریه را برای افکار عمومی ملت‌های عرب تشریح و افشاء کند.

در این دیدار آقای وائل نادر الحلقی نخست وزیر سوریه ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران و ابلاغ سلام آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه، گزارشی از آخرین وضعیت این کشور ارائه کرد.

آقای الحلقی با تأکید بر لزوم فعال شدن جنبش عدم تعهد در موضوع سوریه گفت: دولت سوریه مصمم به مقابله با گروه‌های تروریستی و پاکسازی مناطق مختلف از این گروه‌ها و همزمان ادامه اصلاحات سیاسی و گفتگوهای ملی است.

کد خبر 182930
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز