یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: پادری‌های برگ موز مناسب هر نوع دکوراسیون هستند. آن‌ها با داشتن فیبر طبیعی سال‌ها قابل استفاده‌اند. به‌راحتی با بافت پادری‌های دکوری‌، از آن‌ها در آشپزخانه و جلوی در ورودی استفاده کنید.

چطور با برگ‌های موز پادری درست کنیم؟

1- برگ‌های موز را می‌توانید در مغازه‌های خاص و یا به صورت آنلاین تهیه کنید. لیف خرما نیز قابل تهیه است. برای شروع، برگ‌های درخت موز را به طول 30 و عرض 2.5 سانتی‌متر ببرید. آن‌ها را آویزان کنید و بگذارید در طول شب خشک شوند.

2- برگ‌های نواری و لیف خرما را قبل از بافتن یک ساعت داخل آب خیس کنید. این کار باعث می‌شود بدون شکستن بتوانید برگ‌ها را به هم ببافید.

برگ‌ها و لیف خرما را از آب بیرون آورید و روی یک پارچه خشک بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود.

لیف خرما را به طول 30 و عرض 1.25 سانتی‌متر درآورید تا بتوانید به‌راحتی لبه‌های پادری را با آن بدوزید.

3- یکی از نوارهای 30 سانتی‌متری لیف خرما را به عنوان راهنما انتخاب کنید و روی سطح کار قرار دهید. نوارهای برگ موز را به صورت عمودی به فاصله 1.25 سانتی‌متر از آن قرار دهید و شروع به بافتن کنید. یک نوار را انتخاب و به صورت بافت افقی، رو و زیر برگ‌های عمودی ببرید. این نوار را بالای کار و نزدیک لیف خرما تراز کنید.

4- نوار افقی بعدی را ببافید و آن را کشیده، وسط کار بیاورید. این کمک می‌کند تمام نوارها محکم کنار هم و در جای خود ثابت قرار گیرند. سومین نوار افقی را ببافید و آن را به طرف انتهای پادری بکشید.

با استفاده از سوزن، لیف خرما را بالا و پایین برگ‌ها به صورت حاشیه بدوزید.

5- به بافت برگ‌ها ادامه دهید. تا جای ممکن هر نوار را نزدیک به نوار بالایی قرار دهید تا بافت محکم‌تر و منسجم‌تری داشته باشید.

6- برای استحکام از ‏لیف خرما استفاده کنید و آن را به عنوان حاشیه دور پادری بدوزید.

http://www.ehow.com

کد خبر 182339
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز