همشهری آنلاین: هنگامی که موهایتان را می‌تراشید ممکن است به نظر برسد که موهای دوباره رشدکرده، ضخیم‌تر و خشن‌تر شده‌اند.

تنه مو به طور طبیعی به سمت انتها نازکتر می‌شود، اما آنچه شما به طور معمول می‌بینید نازکترین بخش‌های مو است. هنگامی شما موهای‌تان را می‌تراشید، مو را از بخش میانی تنه آن قطع می‌کنید و بخش ضخیم‌تر مو را در معرض دید قرار می‌گیرد، و این تصور را ایجاد می‌کند هر یک از رشته‌های مو اندکی بیشتر فضا اشغال می‌کنند.

به علاوه این موهای کوتاه‌شده زبرتر احساس می‌شوند، زیرا کوتاه‌تر هستند و به طور عمودی بریده شده‌اند (هنگامی که موهای بدن بلند می‌شوند، نرمتر حس می‌شوند). حتی تیره‌تر به نظر رسیدن موهای تراشیده نیز یک خطای بصری است- این موها به این علت تیره‌تر به نظر می‌رسند که شما اکنون سطح مقطع موها را به طور مستقیم در مقابل زمینه رنگ طبیعی پوست می‌بینید.

در واقع دانشمندان بررسی‌هایی برای آزمودن این مسئله که آیا تراشیدن مو بر رشد مو اثر می‌گذارد یا نه انجام داده‌اند. در یک بررسی که نتایج آن در سال 1928 در جورنال Anatomical Record منتشر شد،

انسان‌شناس قانونی، میلدرد تروتر، دریافت که تراشیدن مو هیچ اثری بر رنگ، قوام یا سرعت رشد مو ندارد. در سال‌های اخیرتر نیز یک پژوهش که نتایج آن در جورنال Investigative Dermatology منتشر شد، نیز به این مسئله پرداخته است.

پژوهشگران در این بررسی‌شان در سال 1970 به این نتیجه رسیدند: "هیج تفاوت قابل‌توجهی میان وزن کلی موهای تولیدشده در یک مساحت اندازه‌گیری‌شده، یا در پهنا یا میزان رشد موها که بتوان آن را به تراشیدن موها نسبت داد، مشاهده نشد."

LiveScience

کد خبر 182277
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز