همشهری آنلاین: رییس‌جمهور سابق کشورمان به شدت از آمریکا به خاطر اعمال فشارها علیه ایران برنامه‌های هسته‌ای تهران انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از پایگاه اینترنتی ورلد نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی رییس موسسه بین المللی گفت وگوی فرهنگ‌ها وتمدن‌ها - که روز پنجشنبه سفر خود به هند را آغاز کرده است - طی سخنانی تاکید کرد که برنامه‌های هسته‌یی ایران صلح‌آمیز است و این برنامه‌ها هیچ ارتباطی با سلاح‌های هسته‌ای ندارد.

وی گفت: نیازی نیست که برنامه‌های هسته‌یی ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده شود. بدون تهدید و استفاده از ابزار قدرت نیز ما می‌توانیم با راه‌های مسالمت‌آمیز این مشکل را حل کنیم.

خاتمی این اظهارات را در نشست خود با حضور روشنفکران سیاستمدارانی نظیر مانموهان سینگ نخست وزیر هند، بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان و فرانسیس فوکو یاما یک محقق و نویسنده برجسته بیان داشت.

وی با اشاره به نقش آمریکا در اعمال فشار تحریم‌های بیشتر علیه ایران تاکید کرد: نگرش واشنگتن نگرشی یک جانبه است. فشارها می‌تواند اوضاع را بدتر کند.

خاتمی هم‌چنین اظهار داشت که بن بست هسته‌یی ایران می‌تواند از طریق مذاکره حل شود.

وی گفت: ما خواهان سلاح هسته‌‌ای نیستیم ایران آماده مذاکره است و در این زمینه هیچ پیش شرطی نیز لازم نیست. فقط حسن نیت لازم است.

متن سخنرانی سید محمد خاتمی در  سخنرانی در کنفرانس India Today را هم می‌توانید اینجا ببینید

کد خبر 18221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز