چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۴:۵۸
۰ نفر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از آغاز عملیات اکیپ‌های این بنیاد در مناطق زلزله‌زده برای بازسازی روستاها خبر داد.

زلزله - آذربایجان شرقی

قربان محمدی افزود: کارهای عمرانی در مناطق روستایی زلزله‌زده از زمان کلنگ‌زنی نخستین خانه روستایی در روستای کوویج هریس به‌دست وزیر راه و شهرسازی آغاز شده است و هم‌اکنون سه ستاد بنیاد مسکن، ستاد معین استان و بنیادهای مسکن آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل متولی بازسازی این مناطق هستند. وی اظهار داشت: در حال حاضر بازسازی روستاهای هریس بر عهده بنیاد مسکن آذربایجان غربی، روستاهای اهر بر عهده بنیاد مسکن اردبیل و ورزقان بر عهده بنیاد مسکن آذربایجان شرقی قرار گرفته است و روند بازسازی هم از سه روستای مورد بازدید رهبر معظم انقلاب یعنی کوویج هریس، اورنگ اهر و زغن‌آباد ورزقان آغاز شده و هم‌اکنون در مرحله آرماتوربندی است.

افزایش تسهیلات ساخت

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از افزایش تسهیلات ساخت مسکن در مناطق زلزله‌زده از 12/5میلیون تومان به 17/5میلیون تومان خبر داد. به گزارش مهر، عباس فلاحی باباجان در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان افزود: 10هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده از این تسهیلات کم بهره استفاده خواهند کرد. فلاحی افزود: علاوه بر ارائه تسهیلات ساخت مسکن با معرفی سازمان جهادکشاورزی تسهیلات برای ایجاد مکانی مناسب برای دام نیز اعطا خواهد شد. وی ضمن بیان این مطلب که از برنامه زمانبندی عقب هستیم، افزود: طبق بازرسی‌های به عمل آمده توسط اکیپ‌های فنی و متخصص 17هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده مشمول وام یک‌میلیون تومانی بلاعوض هستند. فلاحی در پایان با بیان اینکه مسئولان کم‌کار مورد بازخواست قرار خواهند گرفت، گفت: تمامی تلاش‌ها این است که هرچه سریع‌تر مشکلات مردم زلزله زده حل شود.

مداوای رایگان احشام روستاییان ‌

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از اعزام سه گروه برای درمان رایگان احشام اهالی مناطق آسیب‌دیده از زلزله در روستاهای اهر، هریس و ورزقان خبر داد. بهزاد زندیه در حاشیه نشست اعضای کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی افزود: اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با حمایت از سازمان‌های مردم نهاد اقدام به مداوای رایگان دام‌های روستاییان در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی کرده است. زندیه اعلام کرد: ازروز سه‌شنبه واکسیناسیون احشام در مناطق زلزله‌زده علیه بیماری‌های مشترک انسان و حیوان شروع شده و اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز با تأمین بموقع واکسن‌ها اقدام به واکسیناسیون علیه شاربون کرده است.

کمک روحانیون قم‌ به زلزله زدگان

برخی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با سفر به استان آذربایجان شرقی، به‌صورت خودجوش در مناطق مختلف زلزله‌زده این استان حضور یافتند. به گزارش ایلنا، این روحانیون کمک‌های مختلف مردمی جمع‌آوری شده را بین زلزله‌زدگان تقسیم کردند، همچنین به ارائه خدمات مختلف مشاوره‌ای پرداختند.

اعلام آمادگی تیم روبات امدادگر ‌

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای حضور روبات‌های امدادگر و پرنده در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی اعلام آمادگی کرد. ‌دکتر موسی‌خانی، رئیس کمیته ملی روبوکاپ و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آماده است تا با هماهنگی مسئولان از روبات‌های امدادگر و پرنده که توسط محققان جوان این دانشگاه ساخته شده در جهت کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان استفاده کند.

کد خبر 181825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز