سید محمد خاتمی در پیام نوروزی خود به مناسبت آغاز سال یکهزار و سیصد و هشتاد و شش هجری شمسی با بیان این‌که عید نوروز احساس «خود بودن» را در ما زنده نگاه می‌دارد، عنوان کرد: امیدورام این احساس بیش از پیش مایه تفکر شود تا بتوانیم امروز و فردایمان را با تکیه بر گذشته بسازیم تا هم «خود» باشیم سرافراز و پیشرو، و هم انسان زمان خود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در این پیام اظهار داشت: نوروز پیروز را که طلیعه بهار دلنشین است و امسال با اولین روز ربیع الاول همراه است به همه ایرانیان گرامی و هموطنان عزیزم در هر کجا که هستند و به همه آنان که نوروز را گرامی می‌دارند از ژرفای جان شادباش می‌گویم.

وی افزود: نوروز جایگاه بلندی در وجدان تاریخی ایرانیان دارد و برای همه ما با شکوه و خاطره انگیز است، به ویژه که اسلام عزیز نیز وقتی آمد نه تنها آن را نفی نکرد، که مورد تأیید و ستایش قرار داد.

خاتمی اظهارداشت: نوروز انگیزه ساز گونه‌ای در حال و کار آدمی و رهایی از روزمرگی است و امیدوارم همت کنیم تا همانگونه که کودکانمان با جامه نو به پیشباز نوروز و بهار می‌روند، ما نیز با جان نو بر پاکننده جهان نو باشیم.

رییس جمهور سابق کشورمان در ادامه عنوان کرد: با تغییراتی که در زندگی همه ما پدید آمده است و با وجود آشفتگی در حال که ناشی از کنده شدن از عالم گذشته و واماندگی از ورود به عالم جدید و ناتوانی از آفرینش عالمی دیگر است و به رغم سرگشتگی و بریدگی از دیار و یار، اما از بختیاری هنوز نوروز در میان ما زنده است و احساس «خود بودن» را در ما زنده نگاه می‌دارد و امید آنکه این احساس بیش از پیش مایه تفکر شود تا بتوانیم امروز و فردایمان را با تکیه بر گذشته (و نه رفتن و ماندن در آن) بسازیم تا هم «خود» باشیم سرافراز و پیشرو، و هم انسان زمان خود.

خاتمی در پایان ابراز امیدواری کرد که سال نو برای میهن ارجمند و هم میهنان گرامی سرشار از کامروایی و پیروزی در همه عرصه‌ها باشد و جهان و جهانیان نیز روزگاری بهتر از آنچه داشته‌اند، داشته باشند.

کد خبر 18178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز