شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف روزانه شکلات تلخ که غنی از نوعی ماده مفید موسوم به "فلاوونول" است، می‌تواند به پایین آمدن فشار خون کمک کند.

به گزارش ایسنا، بازبینی 20 مطالعه قبلی درباره تاثیرات مصرف شکلات بر بدن نشان داده است که خوردن شکلات به صورت روزانه بویژه شکلات تلخ می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد.

به گزارش پایگاه اینترنتی رد اوربیت، متخصصان علوم پزشکی در استرالیا اخیرا دریافته‌اند که فلاوونول موجود در کاکائو به کاهش فشار خون کمک می‌کند و مصرف روزانه شکلات غنی شده از فلاوونول می‌تواند به اندازه ورزش کردن در پایین آوردن فشار خون مفید باشد.

این متخصصان تاکید کردند که تاثیر فوق هم در مورد مبتلایان به فشار خون بالا و هم در مورد افرادی که فشارخون طبیعی دارند صدق می‌کند.

براساس این مطالعات، فلاوونول موجود در دانه‌های کاکائو ماده‌ای به نام اسید نیتریک در بدن آزاد می‌کند و موجب آزاد و شل شدن عروق می‌شود و در نتیجه به افت فشار خون می‌انجامد.

به گفته پزشکان، امروزه فشار خون بالا به یکی از بیماری‌های شایع و خطرناک در دنیا تبدل شده که با 54 درصد از موارد سکته و 47 درصد از موارد بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط است.

کد خبر 181445
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز