شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر جشنواره عکس رضوی گفت: 5 عکاس برجسته کشور داوری جشنواره سراسری عکس رضوی را بر عهده دارند.

عکاسی

به گزارش فارس، علی داننده دبیر جشنواره عکس این جشنواره اظهار داشت: 5 عکاس کشوری به نام‌های محمدمهدی رحیمیان، سیدعباس میرهاشمی، فرهاد سلیمانی، اسماعیل عباسی و مجید ناگهی به عنوان داوران جشنواره عکس رضوی انتخاب شدند.

وی با اشاره به کیفیت و کمیت بالای آثار رسیده به جشنواره عکس رضوی در دوره پیش گفت: سال گذشته سه هزار و 540 اثر از 351 عکاس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از بررسی هیئت داوران 84 اثر از 56 عکاس به بخش نهایی مسابقه راه یافتند.

وی افزود: جشنواره رضوی جریانی را در مسیر فرهنگ و هنر ایجاد کرده که موجب بالندگی بیش از پیش هنر دینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: چهارمین جشنواره سراسری عکس رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

وی همچنین گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره یاد شده عنوان کرد.

داننده موضوعات جشنواره را شامل آداب و فرهنگ زیارت، حرم مطهر رضوی و آثار و ابنیه‌ها و امام‌زادگان، و قف و فرهنگ وقف، یاران و اصحاب حضرت امام رضا(ع)، جلوه‌های مشهدالرضا(ع)، زائران و مجاوران، شفایافتگان و دلدادگان حضرت جلوه‌های فرهنگ رضوی در خارج از کشور عنوان کرد.

 

کد خبر 180674

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز