پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمد باقری معتمد ملی‌پوش وزن 68 کیلوگرم تکواندوی ایران پس از پیروزی مقابل حریف سخت‌تر و باتجربه افغانی به دیدار رقیب برزیلی دیه‌گو سیلوا رفت

او پیش از این دیدار گفته بود : الان نزدیک افطار است و از مردم می‌خواهم در این شب عزیز مرا دعا کنند تا در مسابقه نیمه‌نهایی هم پیروز شوم و به فینال المپیک برسم.

به گزارش همشهری آنلاین این بازی یک ساعتی بعد از افطار برگزار شد و حریف او تا ٦ ثانیه به پایان بازی ٤ امتیاز عقب بود پایان شکست خورده بود.

باقری و حریفش در این دیدار در راند طلایی هم مساوی شدند و در نهایت این محمد باقری بود که  با رای داوران به فینال راه یافت.

دیدار قبلی معتمد همزمان با افطار برگزار شد و معتمد با هوشیاری توانست در راند طلایی یک امتیاز از رقیب افغانستانی خود بگیرد و به مرحله فینال این راه یابد که بازی او ساعت ٢ بامداد به وقت تهران با حریف ترکیه‌ای و فهرمان جهان برگزار می‌شود.

در این روز مسابقات تکواندوی المپیک ۲۰۱۲ (پنج‌شنبه) آغاز شد و محمد باقری معتمد تکواندوکار وزن ۶۸- کیلوگرم در نخستین مبارزه خود به مصاف "دیوید بوی" از آفریقای مرکزی رفت و در پایان قاطعانه به برتری رسید. راند نخست باقری کار را با احتیاط دنبال کرد و در حالی که تا لحظات پایانی عقب افتاده بود، توانست این راند را ۲ بر یک به سود خود به پایان برد. در راند دوم باقری معتمد نخستین امتیاز را به دست آورد. حریف آفریقایی که عقب افتاده بود، احساسی حمله می‌کرد تا فرصت برای امتیازآوری باقری معتمد فراهم شود و نتیجه در پایان راند دوم ۴ بر یک به سود باقری معتمد ثبت شود. در وقت سوم باقری معتمد با کسب یک امتیاز دیگر در مجموع ۷ بر ۲ پیروز شد و به جمع ۸ تکواندوکار برتر المپیک راه یافت.

باقری معتمد در دور یک چهارم نهایی با روح الله نیک پا تکواندوکار قدر افغانستانی و نفر هفتم دنیا دیدار می کند.

طبق اعلام سایت رسمی مسابقات این دیدار ساعت ۲۰:۱۵ به وقت تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 180521
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز