همشهری‌آنلاین: تابستان واقعی بخش‌های وسیعی از اروپا را فرا گرفت. دمای هوا در برخی مناطق قاره سبز به سادگی از مرز 40 درجه سانتیگراد گذشت.

گرما در اروپا

به گزارش یورونیوز، در حالیکه دماسنج‌ها هوای رم پایتخت ایتالیا را در روز سه شنبه 37 درجه سانتیگراد نشان می دادند، در برخی از مناطق این کشور نظیر سیسیل این میزان از 44 درجه سانتیگراد هم فراتر رفت و آب و هوای ایتالیا را در وضعیت هشدار قرار داد.

یکی از ساکنان منطقه امیلی ایتالیا می گوید: سعی می‌کنم در گرم‌ترین ساعات روز رفت و آمدی نداشته باشم. خوشبختانه اینجا هم سایه زیاد داریم، هم فواره های آب فراوانند."

یونان یکی از دیگر کشورهای اروپایی است که اینروزها بیش از حد معمول گرم شده و در این کسادی اقتصادی، استقبال جهانگردان از جاذبه های تاریخی آن را نیزتحت تاثیر قرار داده است.

اروپای مرکزی و شرقی هم از موج گرما در امان نبوده اند. دمای هوا در برخی مناطق صربستان در گرم ترین ساعات روز دوشنبه از مرز 46 درجه سانتیگراد گذشت و زندگی روزمره مردم را با اختلالاتی همراه کرد.

سازمان هواشناسی رومانی هم نسبت به افزایش بیسابقه دما در قسمتهایی از این کشور هشدار داد.

به بسیاری از ساکنان اروپا از جمله کرواسی که به این میزان از گرما عادت ندارند، توصیه شده تا آب و نوشیدنی آنهم به مقدار زیاد را، در رژیم روزانه خود قرار دهند و از راه رفتنهای غیر ضروری زیر آفتاب بپرهیزند.

اکثر مردم برای جلوگیری از گرما زدگی پناه بردن به استخرها و دریاچه ها و همینطور مراکز خرید مجهز به سیستم های خنک کننده را برگزیده اند.

کد خبر 180480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز