همشهری آنلاین: معاون منابع انسانی وزیر نفت با تشریح دلایل عدم پذیرش دختران در دانشگاه صنعت نفت، عدم امکان فعالیت خانم‌ها در مناطق دورافتاده عملیاتی صنعت نفت را یکی از این دلایل برشمرد و اعلام کرد: هم اکنون سمت خالی برای استخدام خانم‌های فارالتحصیل دانشگاه نفت نداریم.

کریم سلحشور در گفتگو با مهر درباره دلایل توقف پذیرش دختران در دانشگاه‌ صنعت نفت با بیان اینکه در اجرای طرح توقف دانشجویان خانم در دانشگاه صنعت نفت ملاحظاتی مدنظر قرار گرفته است، گفت: برخلاف سایر دانشگاههای کشور در دانشگاه صنعت نفت پذیرفته شدگان پس از فارغ التحصیلی باید در یکی از مراکز صنعت نفت جذب شوند.

معاون منابع انسانی وزیر نفت با اعلام اینکه در هیچ یک از دانشگاه‌های کشور تعهدی برای استخدام و یا جذب دانشجویان پس از فارغ التحصیلی داده نشده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه صنعت نفت بر اساس سیاست های وزارت نفت به عنوان یک دستگاه اداری فعالیت می کند، افراد پذیرفته شده پس از فارغ التحصیلی دریکی از بخش های بالادستی یا پایین دستی صنعت نفت مشغول به کار می شوند.

نماینده تام الاختیار وزیر نفت در امور منابع انسانی با تاکید بر اینکه این محدودیت استخدام و جذب پس از فارغ التحصیلی در هیچ یک از دانشگاه‌های کشور وجود ندارد، اظهار داشت: بر این اساس سایر دانشگاهها بدون کوچکترین محدودیتی اقدام به جذب و پذیرش دانشجوهای خانم و آقا می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مطابق با این سیاست وزارت نفت سالانه مطابق با نیازهای صنعت نفت رشته های تحصیلی دانشجویان در دانشگاه نفت تغییر می کند، بیان کرد: به عبارت دیگر، به دنبال اعلام نیاز مسئولان وزارت نفت در بخش‌های مختلف دانشجو پذیرش می شود.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر سیاست اصلی وزارت نفت توسعه بخش بالادستی صنایع نفت و گاز کشور است، اظهارداشت: با توجه به اینکه اکثر طرح‌های توسعه ای در بخش بالادستی نفت و گاز در مناطق صعب العبور و دورافتاده کشور قرار دارند، در این بخش‌ها امکان فعالیت بانوان نفتی وجود ندارد.

سلحشور با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت جذب فارغ التحصیلان خانم دانشگاه صنعت نفت در بخش ستادی تهران و سایر استانها کامل شده است، گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت نیازی به پذیرش دختران در دانشگاه صنعت نفت وجود ندارد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در شرایط فعلی امکاناتی برای فعالیت خانم‌ها در کمپ‌های مناطق عملیاتی و دورافتاده کشور وجود ندارد، تصریح کرد: در این کمپ‌های موقت که به منظور توسعه بخش بالادستی صنایع نفت و گاز ایجاد می شود، تعداد زیادی از آقایان حضور دارند که در بین انبوه کارکنان مرد امکان فعالیت تعدادی از کارکنان خانم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بین 200 تا 300 خانم فارغ التحصیل از دانشکده صنعت نفت در سامانه استخدام و پذیرش وزارت نفت ثبت نام کرده اند، خاطر نشان کرد: با این وجود، هنوز امکان احراز یک سمت خالی برای فعالیت این خانم‌های فارغ التحصیل از دانشگاه صنعت نفت فراهم نشده است.

سلحشور در پایان خاطر نشان کرد: با تکمیل ظرفیت و ایجاد ظرفیت های خالی برای فعالیت‌های بانوان قطعا امکان از سرگیری پذیرش خانم‌ها برای تحصیل در دانشگاه صنعت نفت فراهم می شود.

کد خبر 180283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز