همشهری آنلاین: رییس روابط عمومی دانشگاه صنعت نفت با بیان این‌که این دانشگاه تقریبا 11 سال در 12 رشته‌ مقطع کارشناسی دانشجوی دختر پذیرش می‌کرد، افزود: امسال با توجه به اعلام نیاز وزارت نفت به عنوان کارفرمای دانشگاه و فارغ‌التحصیلان حاضر و دانشجویان فعلی دختر، مقرر شد دانشجوی دختر مقطع کارشناسی در این دانشگاه پذیرش نشود.

حسین‌رضا فارسی‌جوکار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه صنعت نفت از زمان تاسیس در سال 1318 تا سال 1379 دانشجوی دختر پذیرش نمی‌کرد. پذیرش دانشجوی دختر در رشته‌های مختلف این دانشگاه به جز رشته حفاری از سال 1379 آغاز شد اما امسال دانشگاه صنعت نفت در مقطع کارشناسی دانشجوی دختر پذیرش نمی‌کند.

وی افزود:‌ با توجه به ماده یک اساسنامه، دانشگاه صنعت نفت مأموریت دارد که به‌منظور رفع نیاز فنی و تخصصی وزارت نفت و شرکت‌های وابسته آن به کارشناسان علمی و کاربردی، دانشجو پذیرش کند که امسال آن‌ها به صورت موقت اعلام کردند به دانشجوی دختر نیازی ندارند.

رئیس روابط عمومی دانشگاه صنعت نفت عنوان کرد: وزارت نفت با توجه به فارغ‌التحصیلان حاضر و دانشجویان فعلی دختر فعلا از نیروی انسانی دختر بی‌نیاز است.

فارسی‌جوکار همچنین با تاکید بر این‌که مسئولان صنعت نفت شرایط سخت کار عملیاتی این صنعت را برای دختران مناسب نمی‌دانند، ادامه‌داد: طبق نظرسنجی اخیری هم که توسط روابط عمومی دانشگاه صنعت نفت انجام شد، همه دانشجویان دختر از پذیرش و شرایط رشته‌ی خود در این دانشگاه رضایت نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آینده‌نگری وزارت نفت و دانشگاه صنعت نفت در جذب و پذیرش دانشجویان، امسال مقرر شد که از داوطلبان دختر حق انتخاب دیگر رشته‌ها را نگیرند. در واقع واقعیت‌ها را به داوطلبان نشان دادیم و این حق را به آن دادیم که بتوانند برای آینده بهتر در رشته‌های دیگر مشغول به تحصیل شوند.

رئیس روابط عمومی دانشگاه صنعت نفت یادآورشد: این امر به صورت موقت است و باتوجه به توسعه وزارت نفت احتمال می‌رود که در سال‌های آینده دوباره پذیرش دانشجوی دختر داشته باشیم.

کد خبر 180228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز