مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: همکاری یک هنرمند و یک محقق کشاورزی در سیزدهمین نمایشگاه داکومنتا نشان می‌دهد که پروژه‌های زیست محیطی تنها موضوع مشترک میان علم و هنر نیستند. هدف آنها پاسخگویی به نیاز غذایی انسان‌ها در آینده‌ای نه چندان دور است.

یورگن هس

یورگن هس، پروفسور دانشگاه کاسل در بخش علوم کشاورزی می‌گوید که جمعیت ۷ میلیاردی کره زمین در حال حاضر، در آینده‌ای نزدیک به ۹ میلیارد خواهد رسید و تامین مواد غذایی این میزان جمعیت، بسیاری را به خود مشغول خواهد کرد.

پروفسور هس هم اینک در کار با هنرمند آمریکایی، کلر پنت‌کاست به این موضوع پرداخته است. پروژه مشترک این دو در قالب نمایشگاه دکومنتا تلفیقی نه چندان متعارف ازعلم و هنر ارائه می‌کند.

به اعتقاد پروفسور هس، عادت‌های تغذیه‌ای در کشورهای توسعه یافته باید با توجه به افزایش جمعیت تعییر کنند. به این منظور و باور او، شهروندان این کشورها نیاز به دسترسی بهتر به منابعی مثل زمین و کود دارند. او معتقد است که کشورهای غنی به دلیل قدرت و ثروت، این منابع را به اندازه کافی در اختیار دارند.

در پروژه مشترک پروفسور هس و کلر پنت‌کاست در "داکومنتا ۱۳" تلاش شده که راه‌حلی در قالب هنری برای طرح این مشکل ارائه شود.

به گزارش دویچه‌وله،‌ پروفسور هس در توضیح همکاری نامتعارف یک پژوهشگر کشاورزی و یک هنرمند می‌گوید: « در سخنرانی‌های علمی من گروه اندکی حاضر می‌شوند اما وجود چند صد هزار نفر بازدید کننده در نمایشگاه داکومنتا فرصت مناسبی برای معرفی ایده‌های علمی به مردم است.»

کلر پنت‌کاست، هنرمند امریکایی در "داکومنتا ۱۳" کود نباتی را به شکل شمش‌های طلا فرم داده و به معرض نمایش گذاشته است. گیاهانی چون ذرت، کلم قمری و کاهو در حفاظی مشبک تا ارتفاع دو متر پرورش داده می‌شوند که تنها یک مترمربع جا می‌گیرند، اما قابلیت بازدهی‌شان مشابه هفت متر مربع زمین زراعتی است.

کودهایی که به شکل شمش طلا فشرده شده‌اند، محصول تحقیق و تولید در دانشگاه کاسل هستند.

کود

طرح همکاری میان علم و هنر از سوی کارولین کریستف باکارکیف، مدیر نمایشگاه داکومنتا ۱۳ ارائه شده است. این نمایشگاه تا اواسط ماه سپتامبر در شهر کاسل آلمان دایر خواهد بود.

 

کد خبر 180112
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز