همشهری آنلاین: رییس واحد محیط زیست مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با همکاری این واحد، اداره کل محیط زیست استان بوشهر و محیط بانی پارک ملی نایبند، سه راس آهوی ماده از گونه جبیر پس از صید و زنده گیری و انتقال از منطقه حفاظت شده ' گنو' در بندرعباس، درپارک ملی نایبند رها سازی شد

رها سازی سه راس آهوی جبیر در پارک ملی نایبند

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، به نقل از سید محمد علی حیدری ‌پور افزود: باهدف توجه به محیط زیست منطقه و برای حفظ نسل گونه ارزشمند آهوی جبیر، طرح پرورش این گونه در پارک ملی نایبند، در محدوده خشکی با مساحت 100 هکتار، دردست اجراست.

وی اضافه کرد:آهوی جبیر یکی از گونه‌هایی است که در فهرست قرمز سازمان بین‌المللی حفاظت محیط زیست ( IUCN ) ودر رده در خطر انقراض (EN) قرار گرفته است.

حیدری پور گفت:این سه آهوی جبیر پس از یک ماه نگهداری درمحوطه قرنطینه پارک ملی نایبند برای وفق یافتن با شرایط محیطی، هم اکنون در شرایط طبیعی محیطی پارک حفاظت شده نایبند رها سازی شده‌اند.

آهوان از حدود 15 گونه مختلف در سطح دنیا برخوردار هستند که از میان گونه‌های مختلف آهو در جهان، سه‌گونه آهوی ‌ایرانی، جبیر و آهوی کوهی در ایران زندگی می‌کنند.

پارک ملی دریایی نایبند با مساحت 46 هزارهکتار درنزدیکی عسلویه (شهرستان کنگان) در استان‌های بوشهر و هرمزگان قرار دارد.

کد خبر 180025
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز