همشهری آنلاین: بوکسور وزن 81 کیلوگرم تیم ملی ایران با نمایشی خیره کننده موفق شد با کسب دومین پیروزی خود به جمع 8 بوکسور برتر جهان راه پیدا کند.

E.Roozbahani

به گزارش سایت رسمی فدراسیون بوکس، احسان روزبهانی، دلاور مرد وزن 81 کیلوگرم تیم ملی بوکس ایران در دومین مسابقه خود در المپیک لندن به مصاف بهرام مظفر، بوکسور بلند قامت تیم ملی ترکیه رفت.

در راند اول روزبهانی با ارائه یک نمایش هجومی ابتکار عمل را در دست داشت و موفق شد با نتیجه 5 بر 4 به برتری دست یابد.
در راند دوم بهرام مظفر که در دور اول استراحت داشت به لحاظ بدنی توانست پا به پای روزبهانی بجنگد و این راند را با نتیجه 5 بر 4 به سود خود به اتمام برساند.

اما در راند سوم در حالی که به نظر می‌رسید مظفر بتواند به لحاظ بدنی بر احسان فائق آید جریان کاملا معکوس شد و دلاور رشید بوکس ایران با نمایشی خیره‌کننده و با غیرت مثال زدنی موفق شد حریف خود را زیر مشت‌های سنگین خود حبس کند و حتی دو مرتبه تعادل وی را بر هم بزند.

بهرام مظفر در این راند تنها با خطا و گرفتن روزبهانی توانست اندکی از شدت ضربات نماینده ایران بکاهد و در پایان این راند نماینده شایسته کشورمان موفق شد با نتیجه 9 بر 3 به برتری دست یابد تا در نهایت نتیجه این مسابقه حساس 18 بر 12 به سود وی رقم بخورد.

روزبهانی با این نتیجه ارزشمند به جمع 8 بوکسور برتر المپیک راه یافت و در مسابقه بعدی خود باید با نماینده بسیار پرقدرت قزاقستان به نام آدیلبک نیازمبیتوف روبرو شود که این بوکسور در رده‌بندی جهانی در جای سوم جهان قرار دارد.

چنانچه روزبهانی بتواند از سد محکم این حریف عبور کند برای اولین بار در تاریخ، بوکس ایران را در المپیک صاحب مدال خواهد کرد.

کد خبر 179954
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز