همشهری‌آنلاین: مجموعه نرم‌افزاری انقلاب مشروطه،‌ شامل اسناد، مقالات و دیگر منابع تاریخی رونمایی شد.

haddad

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ در این مراسم دکتر غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و منصور واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کارشناسان موسسه نمایه حضور داشتند.

این نرم افزار که در سالگرد انقلاب مشروطه رونمایی شد، شامل منابع تاریخی و تخصصی در شاخه‌های مختلف است. منابع چند رسانه‌ای، اسناد و مدارک تاریخی، کتاب شناسی و مقالات تمام متن از ویژگی‌های این نرم افزار است.

انقلاب مشروطه از آغاز تا پیروزی، علمای مشروطه، استعمار و مشروطه، تهران در انقلاب مشروطه، ادبیات و هنر، تصویرنگاری،گروه ها و انجمن ها، زنان و انقلاب مشروطه، مدارس و محصلان و نقش روحانیت در حوزه های عملیاتی مشروطه، عناوین این مجموعه نرم افزاری است.

در این نرم افزار همچنین 200 کتاب در خصوص مشروطه معرفی شده و بیشتر از150 تصویر قدیمی مرتبط با هر موضوع با زیرنویس مخصوص آن آمده است.

مجموعه فیلم نیز از دیگر بخش‌های این نرم افزار است که در آن200 دقیقه تصویر ارائه شده است.

در ابتدای مراسم رونمایی از مجموعه نرم افزاری انقلاب مشروطه دکتر غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به بازخوانی تاریخ مشروطه پرداخت.

همچنین در حاشیه مراسم رونمایی از این نرم افزار، دکتر حداد عادل در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: این نرم افزار در قالب 15لوح فشرده، مقدمه ای برای دسترسی محققان به اسناد تاریخ مشروطه است.

وی افزود: تاریخ مشروطه واقعیتی مهم و تاریخی است که این لوح فشرده می تواند به ارائه تعریفی بهتر از آن کمک کند.

کد خبر 179867
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز