لندن- واحد مرکزی خبر : بوکسور کشورمان با قضاوت ناعادلانه داور مسابقات المپیک از دور مسابقات حذف شد

mazaheri

علی مظاهری که در راند نخست 6-4 از حریف کوبائی خود جلو بود در راند دوم در فاصله کمتر از یک دقیقه سه اخطار از داور دریافت کرد و مغلوب شد.

هزاران نفر از تماشاچیان حاضر در سالن مسابقات بوکس در رقابت‌های المپیک 2012  با «هو» کردن داور به قضاوت ناعادلانه داور در دیدار علی مظاهری و حریف کوبائی اعتراض کردند.

تماشاگران که اکثر قریب به اتفاق انان غیر ایرانی بودند همچنین با صدا زدن نام کوچک مظاهری او را یکپارچه تشویق کردند.

مظاهری پس از سه اخطاره شدن حاضر به همراهی با داور برای اعلام پایان مسابقه نشد و دقایقی در رینگ به اعتراض خود ادامه داد و در همین هنگام تماشاگران وی را مورد تشویق خود قرار دادند.

او در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر در لندن گفت بر اساس مقررات، داور قبل از اخطار سوم باید تذکر می داد اما بدون هیچ تذکری سه اخطار پیاپی در فاصله کمتر از یک دقیقه به من داد و من را از دور مسابقات حذف کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای گرفتن مدال به مسابقات المپیک امده بود گفت وقتی قرار است با بی عدالتی حذف شوم دیگر ماندن در رینگ یا ترک ان و یا هر تصمیم فدراسون بوکس برایم اهمیتی ندارد.

گفتنی است هنگامی که مظاهری سالن بوکس را ترک می‌کرد هیئت داوران صلاحیت وی را برای ادامه مسابقات رد کرد.

افشار زاده دبیر کمیته ملی المپیک کشورمان در واکنش به رای داور آن را ناعادلانه خواند و گفت به دلیل نفوذ کوبا در فدراسیون جهانی احتمال فشار بر داور دور از واقعیت نیست.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون داور قبل از اخطار سوم باید سه بار به مظاهری هشدار می‌داد و او را در زمینه احتمال اخطار سوم اگاه می کرد گفت داور در قضاوتی ناعادلانه این کار را نکرد و ما هم می‌توانستیم به رای داور اعتراض کنیم اما چون مظاهری رینگ را ترک کرد این فرصت هم از ما سلب شد.

افشار زاده با اشاره به اینکه هیئت ژوری هم درباره این قضاوت احساس یک طرفه بودن داوری را داشت ابراز امیدواری کرد دیگر بوکسورهای کشورمان بتوانند بدون مشکل به بازی‌های خود ادامه دهند.

کد خبر 179643
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز