همشهری آنلاین: دومین نشست تخصصی کنگره شعر مقاومت، پیش از آغاز کنگره در تهران در محل مجتمع فرهنگی 13آبان برگزار خواهد شد.

نقاشی شعر

به گزارش همشهری آنلاین، رضا اسماعیلی مسئول برگزاری دومین نشست تخصصی، با تاکید این مطلب که این نشست با روز بیداری اسلامی همزمان است، افزود: اهداف این نشست ایجاد شناخت بیشتر نسبت به مقوله ادبیات مقاومت در جامعه، به خصوص درمیان اهالی فرهنگ است.

وی اعلام کرد امسال سه نشست تخصصی جزو برنامه‌های کنگره شعر بوده که اولی در 27 مرداد در تبریز برگزار شد، دومی در تهران همزمان با روز مقاومت و سومی در زاهدان برگزار خواهد شد.

رضا اسماعیلی که از اعضای هیئت علمی کنگره نیز می‌باشد، درخصوص موضوع دومین نشست گفت: بررسی مقالات علمی در باب ادبیات مقاومت و بیداری اسلامی، موضوع اصلی نشست خواهد بود.

همچنین اشعاری در باب ادبیات مقاومت توسط شاعران مهمان قرائت خواهد شد.

تهیه مقالات علمی که در 23مرداد با موضوع ادبیات مقاومت و بیداری اسلامی ارائه خواهد شد، بنا به سفارش مسئولان کنگره، توسط سه نفر از پژوهشگران ادب مقاومت انجام شده که در این نشست به آنها پرداخته خواهد شد.

اسماعیلی همچنین گفت: محتوای این مقالات، بررسی مقاومت در شعر شاعران جوان، بررسی مولفه‌های ادبیات مقاومت و تعریف ادبیات مقاومت است.

به گفته اسماعیلی، مهمانانی که ارائه مقالات را برعهده دارند، شامل علی داودی، مصطفی محدثی خراسانی و خلیل عمرانی هستند.

علاوه بر این افراد، علی محمد مودب، عبدالرحیم سعیدی راد و محمد حسین نعمتی شاعرانی هستند که در فواصل برنامه به شعرخوانی خواهند پرداخت.

کد خبر 179520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز