گروه شهرستان‌ها - محمد خادمی: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرستان اسلامشهر بیمارستان 400تختخوابی امام زمان‌(عج) است که درسال 1385در دوره اول سفر رئیس‌جمهور مورد تصویب قرار گرفت، اما این پروژه به‌دلیل نبود بودجه مناسب عمرانی آنطور که باید پیشرفت فیزیکی نداشته است.

احداث بیمارستان - اسلامشهر

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر در این‌باره به خبرنگار ما می‌گوید: متولی ساخت‌وساز این پروژه سازمان راه و شهر‌سازی‌ است و وزارت بهداشت مسئول بهره‌برداری از آن است که در زمان بهره‌برداری باید تجهیزات و نیروی انسانی آن را تأمین کند.

جمشید معتمد می‌افزاید: وزارت بهداشت هیچ‌گونه دخالتی در ساخت‌وساز ندارد، اما پیگیر اجرای پروژه هستیم.وی با اشاره به دور اول سفر رئیس‌جمهور به شهرستان اسلامشهر و تصویب ایجاد بیمارستان 400تختخوابی اضافه می‌کند: در این سفر به‌دنبال پیگیری‌های متعدد شبکه بهداشت که از سال‌های 84- 83آغاز شده بود، بحث ارتقای تخت‌های بیمارستانی مطرح شد و ایجاد بیمارستان 400تختخوابی که‌ یکی از مصوبات اولویت‌دار بود در سال 85به تصویب هیأت دولت رسید. وی تنها مشکل ساخت‌وساز این پروژه بهداشتی - درمانی را نبود اعتبارات دانسته و می‌گوید: سه سال بعد از اینکه این پروژه به تصویب هیأت دولت رسید، یعنی در سال 88، کار عمرانی آن شروع شد و آنطور که ما پیگیری کرده‌ایم نبود اعتبارات مناسب باعث کندی اجرای پروژه شده است.

دکترمعتمد خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر 45درصد بنا ساخته شده و هنوز در مرحله اسکلت‌بندی است، درصورتی که اگر کار عمرانی آن در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گرفت، بیشتر از اینها ‌ ساخت بیمارستان پیشرفت می‌کرد. وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی براینکه درصورت بهره‌برداری از این بیمارستان 400تختخوابی چه کمکی به بهداشت و درمان شهروندان شهرستان اسلامشهر می‌شود؟ می‌گوید: این بیمارستان به شکل یک مرحله‌ای با چهار تخصص اصلی شامل؛ زنان، داخلی، اطفال و جراحی افتتاح می‌شود. همچنین در این شهرستان یک بیمارستان سازمان تأمین اجتماعی و یک بیمارستان دیگر متعلق به بخش خصوصی فعالیت می‌کنند که درصورت بهره‌برداری از این بیمارستان 400تختخوابی کمک بزرگی به شهروندان اسلامشهری و اهالی جنوب غربی استان تهران خواهد شد. دکتر معتمد در پاسخ به سؤال دیگری درباره زمان وعده داده شده برای بهره‌برداری از بیمارستان می‌گوید: قرار بود پنج سال بعد از شروع کار این پروژه به بهره‌برداری برسد‌که با این نوع پیشرفت بعید می‌دانم که تا دو سال آینده کار عمرانی آن به پایان برسد، چرا که بعد از کار عمرانی باید تجهیزات آن تهیه شود و تجهیزات آن نیز تنها میز و صندلی نیست.

به‌منظور اطلاع دقیق‌تر از روند کار عمرانی این بیمارستان به سراغ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسلامشهر رفتیم. مسعود محمدی در این‌باره می‌گوید: ساخت این بنا به‌دلیل کمبود اعتبارات به کندی پیش می‌رود، البته اداره راه و شهرسازی شهرستان اسلامشهر برای این بیمارستان زمین شش هکتاری را در اختیار مجریان ساخت‌وساز گذاشته‌ و مسئولیت اجرای پروژه بر عهده وزارت راه و شهر‌سازی‌ است. وی می‌افزاید:اعتبار این بیمارستان 40میلیارد تومان درنظر گرفته شده یعنی 100میلیون تومان برای هر تختخواب، چنین مبلغی کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و تنها درصورتی که سال‌های آینده اعتبار مناسبی برای آن درنظر گرفته شود مشکل عمرانی آن برطرف می‌شود.وی یاد‌آوری می‌کند: این بیمارستان درصورت بهره‌برداری، یکی از مراکز مهم درمانی جنوب غرب استان تهران محسوب خواهد شد.

کد خبر 179238

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز