گروه محیط‌زیست: «محیط‌زیست یکی از اولویت‌های جدی شهر تهران است.»

محیط زیست


رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اعلام این جمله بر جدی بودن شهرداری در پرداختن به مسائل زیست‌محیطی تأکید کرد. برگزاری یک روز بدون نایلکس که برای نخستین بار به همت شهرداری طی‌ماه گذشته دربرخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند و چند میدان میوه و تره بار تهران به اجرا درآمد نشان از آن دارد که مدیریت شهری مسائل زیست‌محیطی را در کنار طرح‌های عمرانی یک اولویت می‌داند. با همین رویکرد قرار است دومین «جشنواره محیط‌زیست شهر تهران با محوریت مدیریت پسماند» به‌مدت یک هفته (12الی 18شهریورماه سال‌جاری) در بوستان بزرگ ولایت برگزار ‌شود.

مهندس هادی حیدرزاده با اشاره به اینکه این جشنواره با حضور سازمان‌ها و سایر نهادهای شهری و نیز با شرکت مؤسسات خصوصی و همچنین سازمان‌های مردم نهاد با هدف ارائه دستاوردهای مدیریت پسماند ومحیط‌زیست برگزار می‌شود افزود: اولویت‌دار شدن محیط‌زیست در اجرای برنامه‌های شهرداری اقدام جدی است و با همین نگاه اقداماتی چون بهبود وضعیت رفت و روب (پاکسازی)، مدیریت پسماند و بحث تفکیک زباله از مبدأ و تغییر قرارداد پیمانکاران در دستور کار مدیریت خدمات شهری قرار گرفته است.

وی با اشاره به ناپاکیزه بودن برخی از مناطق و گسترش جانوران موذی شهری تصریح کرد: مدیریت شهری نیازمند تغییرات جدی در برنامه‌ریزی در این حوزه‌هاست دستیابی به این هدف در گرو برنامه‌ریزی و آموزش است؛ با همین نگاه برگزاری جشنواره و نمایشگاه که یکی از شیوه‌های آموزش غیرمستقیم است با حضور و همکاری سازمان‌ها و نهادهای شهری و مؤسسات خصوصی و همچنین سازمان‌های مردم نهاد به اجرا در می‌آید.

حیدرزاده برگزاری دومین جشنواره محیط‌زیست شهری در بوستان ولایت را اقدامی در راستای فعال شدن قابلیت‌های این بخش از شهر عنوان کرد و گفت: گرچه هدف اصلی این جشنواره جلب مشارکت عموم شهروندان در مدیریت پسماند است اما در عین حال پرکردن اوقات فراغت مردم هم یکی از اهدافی است که درکنار سایر اهداف جشنواره دنبال می‌شود زیرا پر کردن اوقات فراغت مردم در کنار آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه محیط‌زیست شهری یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است.

حیدر‌زاده به صرفه‌جویی در مصرف منابع مالی برای برگزاری جشنواره اشاره و تصریح کرد: بانک شهر، فروشگاه شهروند و میادین میوه و تره بار در طول برگزاری نمایشگاه و جشنواره محیط‌زیست غرفه دارند و شهروندان می‌توانند در طول برگزاری جشنواره از خدمات این نهادها برخوردار شوند.

کد خبر 179230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز