طرح جهادی ۱۳۷ هفتم تا سیزدهم مردادماه، در منطقه ۱۶ شهر تهران برگزار شد.

به گزارش گروه شهری روزنامه همشهری، برآیند فعالیت پنج هزار نیروی انسانی بسیج شده در طرح جهادی ۱۳۷ ویژه منطقه ۱۶ رفع ۱۵ هزار از ۲۰ هزار پیام مطرح شده از سوی شهروندان ساکن در منطقه ۱۶ با سامانه ۱۳۷ و رسیدگی به ۹۳ درصد از شکایت های مطرح شده با سامانه ۱۸۸۸ بود.

عمده این مشکلات، لکه گیری و آسفالت معابر، نگهداری فضای سبز، ترمیم جوی ها و انهار و طعمه گذاری برای جانوران موذی از جمله موش بود.

خبرنگار همشهری گزارش می دهد، خط  کشی معابر، نصب گاردریل، نصب سرعت گیر و سرپناه اتوبوس، پخش ۴۵هزار و ۷۰۰ تن آسفالت برای لکه گیری معابر، بهسازی نزدیک به ۵ هزار متر از انهار منطقه، رنگ آمیزی المان های شهری، حذف زوائد بصری از دیگر اقدامات صورت گرفته در طرح جهادی ۱۳۷ ویژه منطقه ۱۶ بود.

به همین مناسبت روز گذشته، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، در جریان بازدید خود از منطقه ۱۶ پیگیر روند انتقال صنایع و مشاغل مزاحم واقع در منطقه ۱۶ بود که از جمله آنها انتقال کارخانه چیت سازی، کارخانه روغن نباتی و سنگ بری ها بود.

وی طی دستوراتی بر سرعت بخشیدن به این مهم تاکید کرد به طوری که از ابتدای سال ۸۶ پنج هکتار از اراضی کارخانه روغن نباتی و ۱۲ هکتار از اراضی بجامانده از کارخانه چیت سازی و تغییر کاربری آنها به سمت فضاهای تجاری، تفریحی، ورزشی و خدماتی آغاز خواهد شد.

به دستور قالیباف همچنین بهسازی انهار کلیه کوچه ها و معابر محلات جوادیه و خزانه در منطقه ۱۶ صادر شد.

با این اقدام بسیاری از مشکلات زیست محیطی ناشی از عبور فاضلاب های خانگی به صورت روزمینی از جوی های سطحی که از آن به عنوان، یکی از دلایل اصلی زاد و ولد موش ها و شیوع انواع آلودگی ها و بیماریهای مسری نام می برند، برطرف خواهد شد.

شهردار تهران به منظور تسریع این اقدام، مقرر کرد؛ ساکنین محلات جوادیه، خزانه و فهیم آباد بدون نیاز به پایان کار و حتی پرداخت هیچ گونه وجهی بابت خساراتی که از ناحیه انشعاب فاضلاب به آسفالت معابر و کوچه ها وارد می سازند، می توانند نسبت به اتصال فاضلاب خانگی خود به سیستم فاضلاب شهری اقدام کنند.

بنابراین گزارش، در واقع شهرداری تهران برای ۷ هزار خانوار ساکن در این محلات به طور میانگین چهارصد هزار تومان سوبسید اختصاص می دهد.

این طرح که قرار است تا پایان امسال با همکاری شورایاری های محلات صورت پذیرد، حداقل هزینه را بر دوش هر خانوار تحمیل می کند که عبارتست از: پرداخت قسطی ۸۰ هزار تومان برای خرید انشعاب از شرکت آب و فاضلاب تهران.

کد خبر 1791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز