شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان در یک مطالعه جدید این فرضیه را که برای مقابله با چاقی، ورزش مهمتر از رژیم غذایی مناسب است را رد کرده‌اند.

پرخوری

به گزارش ایسنا، مطالعه روی قبیله «هوزا» که هنوز از طریق شکار کردن، روزگار می‌گذرانند نشان می‌دهد که مقدار کالری مورد نیاز بدن از ویژگی‌های ثابت انسانی است. این یافته آشکار می‌سازد که غربی‌ها بیشتر از طریق پرخوری و مصرف بیش از اندازه مواد غذایی چاق‌تر شده و می‌شوند و الگوی زندگی کم تحرک نقش نسبتا کمتری در این زمینه دارد.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال 2015 میلادی از هر 10 نفر یک تن به چاقی مبتلا می‌شود و طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، تقریبا از هر سه نفر جمعیت جهان یک نفر دچار اضافه وزن خواهد بود.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، این بررسی تایید می‌کند که الگوی زندگی غربی به طور عمده عامل اپیدمی چاقی در جهان است.

بنابراین گزارش، به طور کلی عوامل مختلفی در این زمینه تاثیر دارند از جمله غذاهای فرآوری شده‌ای که مملو از شکر و چربی هستند و هم چنین مقدار زیاد غذا و الگوی زندگی که در آن ماشین‌ها و دستگاه‌ها بخش زیادی از کار فیزیکی روزانه را انجام می‌دهند.

گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا، تانزانیا و انگلیس که این مطالعه را انجام داده‌اند، تاکید دارند که دلیل مهم چاق شدن غربی‌ها، پرخوری است اما درعین حال فعال بودن نیز واقعا برای سلامتی مهم است هر چند اگر عادت به پرخوری داشته باشید، فعالیت بدنی نمی‌تواند در لاغرتر کردن شما تاثیر چندانی داشته باشد.

شرح این مطالعه در مجله پلوس وان به چاپ رسیده است.

کد خبر 179031
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز