همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه عملیات اجرایی پیاده راه سازی محدوده بازار به طور کامل تا پایان سال به اتمام می‌رسد گفت: تا مهرماه پیاده راه سازی محدوده بازار حد فاصل خیابان گلوبندک تا ابتدای خیابان ناصر خسرو و همچنین از خیابان سعدی جنوبی تا تقاطع خیابان ۱۵ خرداد اجرایی خواهد شد.

باب همایون

 

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه بازدید از پروژ پیاده راه سازی محدوده بازار تهران با بیان این مطلب افزود: محدوده منطقه ۱۲ شهرداری تهران از محدوده‌هایی است که ایجاد پیاده راه در آن ضرورت دارد، چرا که تاریخ و تمدن حدود ۲۳۰ ساله تهران در این محدوده شکل گرفته است و اماکنی مانند دارالفنون، شمس العماره، موزه گلستان، مسجد ارگ و... همه و همه در این محدوده واقع شده‌اند.

وی افزود: تا چند سال پیش محدوده بازار تهران هویت خود را از دست داده بود، چون در لابه لای حجم انبوه تردد خودروهای شخصی، موتورسیکلت‌ها، تاکسی‌ها، ترافیک سنگین، آلودگی هوا و آلودگی صوتی هیچ یک جاذبه‌ها و اماکن تاریخی این محدوده به چشم نمی‌آمد. تمام این مسائل سبب شد که پیاده راه سازی در محدوده اطراف بازار با جدیت آغاز شود و با همکاری خوب کسبه و اصناف گسترش یابد.

تشکری هاشمی تصریح کرد: براساس طرح پیاده راه سازی محدوده اطراف بازار، پیاده راه سازی حدفاصل میدان امام خمینی (ره) و خیابان‌های ناصر خسرو، پانزده خرداد (از خیابان سیروس تا گلوبندک)، باب همایون و صور اسرافیل قرار گرفت که تاکنون بخش عمده‌ای از این طرح اجرایی شده و تا پایان سال طرح پیاده راه سازی محدوده اطراف بازار تکمیل خواهد شد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بازدید امروز از محدوده بازار برای بررسی و مشاهده روند احداث پیاده راه سازی در این محدوده بوده است گفت:‌‌ همان طور که قبلا به شهروندان وعده داده بودیم، قطارهای چرخ لاستیکی نیز وارد محدوده بازار شده‌اند تا نسبت به جابه جایی شهروندان در این محدوده که ورود وسایل نقلیه درآن ممنوع است، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع پنج قطار چرخ لاستیکی در محدوده بازار مستقر خواهند شد گفت: تاکنون دو قطار چرخ لاستیکی در محدوده بازار خدمات رسانی به شهروندان را آغاز کرده‌اند و طی هفته آتی سه قطار دیگر نیز در این محدوده مستقر خواهند شد.

تشکری ادامه داد: همچنین برای فضای پارک در محدوده بازار نیز تصمیم گیری‌هایی شده که بر این اساس در تلاشیم تا تعدادی پارکینگ مکانیزه در ضلع شرق پایانه قورخانه ایجاد شود و فضای پارک کافی در محدوده بازار وجود داشته باشد.

وی افزود: همچنین با توجه به جابه جایی حجم انبوه مسافران از طریق پایانه قورخانه و ایده آل نبودن شرایط این پایانه، مقرر شد تا نسبت به بازسازی و مناسب سازی پایانه (آسفالت مجدد، بازسازی سکو‌ها، تامین روشنایی مناسب، احداث سرویس‌های بهداشتی مناسب، تعویش تجهیزات و علایم ترافیکی و...) اقدام شود.

کد خبر 178786
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز