همشهری آنلاین: رئیس بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به ضرورت در نظرگیری ضریب دو و سه برای مطالعه قرآن در میزان مطالعات مردم، لحاظ کردن این آمار را سبب اتقان بیشتر آمار سرانه مطالعه مردم کشورمان دانست.

قرآن

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی، رئیس بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، درباره درج آمار میزان مطالعه قرآن و ادعیه در سرانه مطالعه کشور گفت: مطالعه قرآن و ادعیه قطعاً باید به مطالعه دیگر آثار افزوده شود، اما چون آمار دقیقی در دسترس نیست نمی‌توان این میزان را به طور رسمی اعلام کرد.

وی در ادامه این مطلب افزود: چنانچه شرایط جمع‌آوری آمار وجود داشته باشد، می‌توانیم با بررسی میزان مطالعه مردم در این حوزه، نسبت به اعلام آمار مطالعات قرآن و ادعیه اقدام کنیم. البته باید توجه داشت که قرائت و تلاوت قرآن به معنای خاص آن در این حوزه باید مورد نظر باشد.

رئیس سازمان هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی درباره تفاوت مطالعه قرآن در مقایسه با سایر منابع مطالعاتی گفت: قرآن را باید قرائت و تلاوت کرد که در این شرایط سهم این کتاب آسمانی از مطالعه معمولی خیلی بیشتر است.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم نیز تاکید شده است که «بخوانید و تلاوت کنید». قرائت مرور چشمی نیست. بنابراین زحمت آن نیز دو، سه برابر مطالعه عادی است. بر این اساس باید آمار قرائت قرآن و ادعیه را تا دو، سه برابر افزایش دهیم تا هم‌تراز مطالعه عادی شود.

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد در امور قرآنی گفت: در میان جامعه متدینین، مطالعه قرآن باید با ضریب سه نسبت به سایر اقشار در نظر گرفته شود، به ویژه اکنون که توجه به مطالعه قرآن کریم افزایش چشمگیری در میان خانواده‌ها پیدا کرده است.

محمدی گفت: مطالعه قرآن به صورت روزانه در میان بسیاری از خانواده‌ها رایج است. اگر آمار دقیق گرفته و ضریب‌های یاد شده در آن اعمال شود، می‌توان درباره سرانه مطالعه به صورت حقیقی‌تر نظر داد و آمار متقن‌تری را اعلام کرد.

کد خبر 178760
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز