همشهری آنلاین: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تشدید نظارت بر مراکز طبخ و توزیع غذاهای گرم مورد اقبال در ماه مبارک رمضان از جمله آش و حلیم خبر داد و توصیه کرد: مردم زولبیا و بامیه را تنها از مراکز رسمی و مجاز خریداری کنند.

زولبیا و بامیه

دکتر احمدرضا فرسار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با وجود اینکه همواره مردم را به عدم مصرف زولبیا و بامیه توصیه می‌کنیم، اما به استفاده از آنها علاقه‌مند هستند، در این صورت نظارت بیشتر را برای تهیه این گروه از شیرینی‌ها داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که مردم چگونه می‌توانند با توجه به ویژگی‌های ظاهری، زولبیا و بامیه تازه و سالم‌تری را انتخاب کنند، گفت: به این دلیل که شیرینی‌ها جلوی چشم مشتریان تهیه نمی‌شوند، نمی‌توان با مشاهده ظاهر، درباره کیفیت تولید و طبخ آنها قضاوت کرد، در این میان دفعات استفاده از روغن برای سرخ کردن زولبیا و بامیه مورد اهمیت است، تنها توصیه مفیدی که در این خصوص می‌توان ارائه کرد تهیه این شیرینی‌ها از مراکز معتبر است، بازرسان ما به صورت ویژه بر مراکز رسمی نظارت می‌کنند.

more توصیه‌های درباره زولبیا و بامیه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه تاکید کرد: لازم است مواد غذایی که به صورت گرم تهیه می‌شوند در ظرف‌های ویژه یک بار مصرف که حاوی ترکیبات گیاهی هستند و تولید گازهای سمی نمی‌کنند، ریخته و نگه‌داری شوند.

کد خبر 178326
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز