پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: حمید سمندریان، کارگردان نامدار تئاتر ایران که سهمی جدی و فراوان تاثیر در آموزش و آشنایی علاقه مندان به تئاتر به این هنر داشت،پگاه روز 22 تیر و در سن 81 سالگی بدرود حیات گفت.

به گزارش همشهری آنلاین خبر درگذشت استاد حمید سمندریان را خبرگزاری مهر اعلام کرد و افزود:حمید سمندریان متولد 1310 سحرگاه 22 تیرماه بعد از دست و پنجه نرم کردن با بیماری در سن 81 سالگی در منزل خود دار فانی را وداع گفت.

این استاد بزرگ تئاتر ایران در حالی برای همیشه صحنه تئاتر را ترک کرد که آرزوی اجرای نمایش "گالیله" را به عنوان وصیت نامه هنری خود داشت.

سمندریان طی سه دهه گذشته تنها چهار اثر نمایشی را کارگردانی کرد و به صحنه برد و این در حالی بود که وی از جمله کارگردانان برجسته تئاتر در آسیا بود که در کشور آلمان و زیر نظر ادوارد مارکس کارگردان برجسته تئاتر دنیا کارگردانی را آموخت.

از جمله آخرین اجراهای سمندریان نمایش ملاقات بانوی سالخورده فردریش دورنمات بود.

more

 سمندریان پس از پنج سال به تئاتر برمی گردد

سال 88 و با حضور شهردار تهران تماشاخانه شماره دو ایرانشهر در خانه هنرمندان به نام حمید سمندریان نامگذاری شد.

more

 حمید سمندریان صاحب تماشاخانه شد

به گزارش همشهری آنلاین خبرهای تکمیلی درباره مراسم تدفین و تشییع پیکر این هنرمند نامی عرصه ادبیات نمایشی به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.

همشهری آنلاین درگذشت این استاد نامدار تئاتر ایران را به جامعه هنری و به خصوص پیشکسوتان و شاگردان مرحوم سمندریان تسلیت می گوید. 

کد خبر 177175
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز