چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سومین نمایشگاه بین‌المللی خانه عکاسان ایران با عنوان "ایران" از 30 عکاس ایرانی در رومانی برگزار می‌شود.

پوستر عکاسی

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه شامل 40 عکس در اندازه 100 در 70 با موضوع مردم، فرهنگ و تمدن از ایران امروز است از عصر فردا 22 تیرماه در بزرگترین گالری رومانی واقع در کتابخانه ملی شهر کلوژناپو کشور رومانی به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه آثار 30 عکاس ایرانی عضو خانه عکاسان ایران را با عنوان " ایران " به نمایش می‌گذارد که تا 9 مرداد ماه امسال نیز ادامه خواهد داشت.

در نمایشگاه "ایران" در رومانی، آثاری از رسول اولیاء زاده (مدیر خانه عکاسان ایران)، علیرضا عطاریانی، قدیر وقاری شورچه، سید جلیل حسینی زهرایی، سید حمید هاشمی، سید علی سیدی، سید کاظم حسینی، سید مجید حسینی، رضا جلالی، حمزه اولیاءزاده، حسام بختیاری، مجیدرضا فکری، سیما مهرآذر، معصومه کریمی، کلثوم ریاحی، اکبر سفری مقدم، حمید هراثی، داودکهن ترابی، محمد توکلی، حامد نیرومند قوچانی، جمشید فرجوند فردا، حسین فاطمی، سعید ربیع زاده، صادق یار حمیدی، احمد معینی جم، مرتضی یار احمدی، احمد حلبی ساز، رضا رادپور، محمود بازدار و فضیلت سوخکیان در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.

انتخاب آثار توسط ‏‎ آلبو میرکی (Albu Mircea)‏ عکاس حرفه‌ای و ادیتور معروف رومانیایی انجام شده است که در مورد نمایشگاه عکاسان ایرانی می‌گوید: عکس‌های نمایشگاه بسیار قوی و قابل تامل است و با حجم وسیع تبلیغات منفی کشورهای غربی ما هرگز فکر نمی‌کردیم ایران عکاسانی در این سطح داشته باشد که بتوانند کشورشان را تا این حد به زیبایی به تصویر بکشند.

وی در ادامه می‌افزاید: امیدوارم تا در آینده ای نزدیک عکاسان ما نیز بتوانند در کشور بزرگ و زیبای ایران نمایشگاهی برگزار کنند.

برگزارکنندگان نمایشگاه هنرمندان ایران اعلام کرده‌اند که این نمایشگاه را در ماه نوامبر (آبان و آذر) امسال در شهر بخارست پایتخت این کشور هم به نمایش بگذارد.

خانه عکاسان ایران تاکنون دو نمایشگاه گروهی بین‌المللی در کشورهای چین (شانگهای ، پکن و هانجو) و آلمان (پیرماسنس، فیلد اشتات و هانوفر) با هدف معرفی معرفی عکاسان جوان و مستعد ایرانی و فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی برگزار کرده است.

 

کد خبر 177104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز