همشهری آنلاین: مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: حدود 40 درصد از تماس‌های گرفته شده با اورژانس مزاحمت های تلفنی است.

ambulance

حسن عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: روزانه 16 هزار تماس با اورژانس تهران گرفته می شود که حدود هزار و 400 تماس (نزدیک به 9 درصد) آن عملیاتی می شود. 14 هزار و 600 تماس دیگر مربوط به مشاوره، تماس اشتباهی و مزاحمت است که حدود 40 درصد آن مزاحمت است. این تعداد مزاحمت توان زیادی را از اپراتورها گرفته و خطهای تلفن را اشغال می‌کند.

وی افزود: مزاحمت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شود. گروه اول افرادی هستند که تنها مزاحمت آن برای اپراتورها است و طرح پرسش‌های بی‌ارتباط قصد مزاحمت دارند. دسته دوم افرادی هستند که با طرح ادعای دروغ امدادگران را به عملیات های دروغ می فرستند.

مدیر روابط عمومی اورژانس درباره امکان بررسی صحت تماس افراد گفت: «ما نمی‌توانیم همه شهروندان را چوپان دروغگو در نظر بگیریم. در کار ما ثانیه‌ها حیاتی است و بلافاصله بعد از هر تماس امدادگران راهی محل حادثه می‌شوند. البته برخی تماس‌های مشکوک بررسی می‌شود. همکاران ما تماس‌های کودکان که تقاضای کمک دارند را هم جدی گرفته و برای امدادرسانی راهی محل حادثه می‌شوند. اگر بخواهیم همه تماس‌ها را بررسی کنیم روند کمک رسانی به بیمار با تاخیر روبرو می‌شود.»

وی با اشاره اینکه بیشتر مزاحمت‌ها از طریق تلفن‌های اعتباری و باجه‌های همگانی انجام می‌شود خاطر نشان کرد، در اوژانس دایره حقوقی وجود دارد که از طریق مخابرات و مراجع قضایی موضوع مزاحمت‌ها را بررسی کرده و با مزاحمان برخورد قانونی می‌کند.

کد خبر 176969
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز