یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: با استفاده از روش زیر می‌توانید ظرف چند دقیقه کاشی شکسته را بدون آسیب رساندن به کاشی‌های اطراف عوض کنید.

چطور کاشی‌ شکسته را عوض کنیم؟

وسایل مورد نیاز:

میخ

چکش

نوارچسب کاغذی

در صورتی که زیرکاری کاشی‌ها خوب است، برای چند کاشی شکسته، نیازی به تعویض تمام کاشی‌ها نیست.

می‌توانید خیلی سریع کاشی شکسته را با اسکنه درآورید و کاشی سالم را جایگزین آن کنید. فقط کافیست کاشی همرنگ و هم نقش آن را پیدا و مراحل زیر را دنبال کنید.

1- لبه کاشی‌های اطراف را نوارچسب بزنید تا در حین کار و برداشتن کاشی شکسته، آسیب نبینند.

فقط کاشی‌ها را بپوشانید. باید دوغاب یا سیمان بین آن‌ها را نیز همراه کاشی شکسته بردارید و مجدد بندکشی کنید.

2- یک میخ را وسط کاشی شکسته بگذارید و با چکش محکم به سر آن ضربه بزنید. این کار باعث می‌شود کاشی بدون لایه لایه شدن به قطعات ریز بشکند و برداشتن آن راحت‌تر شود.

3- اسکنه را با زاویه 45 درجه وسط کاشی شکسته بگذارید. با چکش به آن ضربه بزنید تا به زیر کاشی رود. این کار را از وسط به طرف اطراف کاشی‌ها انجام دهید. هم کاشی و هم سیمان اطراف را بیرون آورید.

4- لایه نازکی از ملات را با ماله، پشت کاشی جدید پخش کنید. ملات نباید آن‌ قدر زیاد باشد که موقع فشار دادن از اطراف کاشی بیرون بزند. کاشی را با رعایت فاصله از چهار طرف در جای خود فشار دهید. بگذارید ملات در طول شب کاملا خشک شود.

5- فضای باقی‌مانده را بندکشی کنید. از ماله مخصوص که سبک و تخت بوده و می تواند دوغاب را با فشار داخل درزها بفرستد، استفاده کنید. دوغاب اضافه را از سطح کاشی پاک کنید.

http://www.ehow.com

کد خبر 176623
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز