دبیر دومین جشنواره ملی شعر طلاب و دانشجویان کشور، ضمن اعلام تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره تا پایان تیرماه، از اعطای جایزه ادبی شهید احمد زارعی در بخش ویژه مجموعه شعر‌های منتشر نشده خبر داد.

شعر

شهید احمد زارعی از شاعران مجاهد، تأثیرگذار و صاحب‌نظر در حوزه شعر انقلاب اسلامی بوده است و بسیاری از شاعران بزرگ امروز مدیون آموزه‌های اخلاقی و ادبی او هستند.به گفته میلاد عرفان‌پور، دومین جشنواره ملی شعر دانشجویان و طلاب، در سه بخش مقاله، شعر و مجموعه شعرهای منتشر نشده، فراخوان خود را منتشر کرده است.

دبیر این جشنواره، ادبیات امروز انقلاب اسلامی را نیازمند تولید متن دانست و اشاره کرد که در بخش مقاله این جشنواره موضوعاتی از قبیل شعر انقلاب اسلامی و نگاه وحی به شاعر، زمینه تولید متن را برای دانشجویان و طلاب فراهم کرده است.این شاعر جوان ضمن انتقاد از رویکرد منفعلانه بسیاری از جشنواره‌ها و کنگره‌ها،رویکرد مطلوب جشنواره‌های ادبی را تربیت نسل نو شاعران انقلاب دانست؛ شاعرانی که با برگزیده شدن در جشنواره مورد شناسایی برای حمایت‌های ادبی بیشتر قرار بگیرند.

عرفان پور افزود: دومین جشنواره ملی شعر دانشجویان و طلاب، فرصتی است برای شناسایی استعدادهای نو در حوزه شعر جوانان فرهیخته ایران اسلامی. این جشنواره به همت معاونت فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب برگزار می‌شود و مهرماه امسال، اختتامیه آن به میزبانی دانشگاه صنعتی شیراز در این شهر شعرخیز برگزار می‌شود.

کد خبر 176556
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز