همشهری آنلاین: در پی حمله روز گذشته یک زن آفریقایی تبار در فرانکفورت آلمان به یکی از اعضای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و برخورد ناشایست پلیس آلمان با این عضو کنسولگری کشورمان، سفیر آلمان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید دولت ایران به وی ابلاغ شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه با اعلام این خبر گفت: در این احضار از سفیر آلمان خواسته شد که دولت آلمان سریعا ضمن بررسی موضوع ، توضیحات لازم را ارائه کند.

حسن قشقاوی در خصوص حادثه به وجود آمده برای عضو سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت گفت: روز دوشنبه بر اساس یک سناریوی از پیش تعیین شده، یکی از اعضای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت به هنگام عزیمت به منزل از محل کار خود، به بهانه‌ای واهی مورد حمله یک زن آفریقایی تبار قرار گرفت و متاسفانه پلیس کشور آلمان به جای برخورد با فرد مهاجم، رفتار خشن، ناشایست و خارج از عرف دیپلماتیک با عضو سرکنسولگری کشورمان داشته است.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در برلین و فرانکفورت نیز با ارسال یادداشت اعتراض و تماس و مذاکره با مقامات آلمانی در حال پیگیری موضوع هستند.
وی تاکید کرد:در تداوم و تکمیل حلقه های توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران، فشار و عملیات روانی علیه دیپلمات های کشورمان یکی از حلقه‌های این توطئه است و منافقین با همکاری سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی غربی و صهیونیستی به منظور بدنام کردن دیپلماتهای کشورمان و نهایتا خدشه دار کردن چهره جمهوری اسلامی ایران به اشکال مختلف و سوژه سازی‌های متنوع، دسیسه‌هایی را طراحی کرده اند.

کد خبر 176282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز