مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین - زهره بانی: یکی از علل بروز تب و لرز، عفونت ادراری است که در زنان شیوع بیشتری نسبت به مردان دارد

کلیه‌ها، مثانه و لوله‌های میزنای (حالب) که در واقع مجاری ارتباطی کلیه‌ها و مثانه هستند، دستگاه ادراری نامیده می‌شوند. وقتی میکروبی وارد دستگاه ادراری شود موجب عفونت ادراری می‌شود. عفونت مثانه بیشتر از عفونت دیگر قسمت‌ها شایع است که باید زود درمان شود زیرا تعلل در باره آن می‌تواند منجر به عفونت کلیه‌ها شود.

عفونت مثانه باعث تکرر ادرار و سوزش و درد هنگام دفع ادرار می‌شود. رنگ ادرار فرد مبتلا به عفونت ادرار، کدر بوده و ادرار هم بوی زننده‌ای پیدا می‌کند. بیمار در ناحیه پایین شکم احساس درد می‌کند. 

اگر عفونت به کلیه‌ها برسد بیمار علاوه بر تب و لرز، دچار حالت تهوع و درد در دو طرف شکم می‌شود.عفونت ادراری

زنان باردار بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه هستند،‌ علاوه بر این شیوع عفونت ادراری در افراد مسن بیش از جوانان است. مبتلایان به سنگ کلیه هم نسبت به این بیماری آسیب پذیرتر هستند.

گاهی پیش می‌آید فرد با وجود ابتلا به عفونت ادراری،‌هیچ نشانه‌ای ندارد.

علت ایجاد عفونت ادراری

ادرار انسان عاری از هر گونه میکروب و در واقع استریل است. هنگامی که میکروب‌هایی که در روده یا دستگاه تناسلی زندگی می‌کنند وارد دستگاه ادرار شوند، موجب عفونت ادراری می‌شوند. زنان به دلیل کوتاهی پیشاب‌راه بیشتر مستعد ابتلا به عفونت ادراری هستند.

برای کاهش احتمال ابتلا به عفونت ادرار،‌علاوه بر رعایت بهداشت فردی،‌سعی کنید از نشستن در وان خودداری کنید. مایعات زیاد بنوشید. ادرار خود را نگه ندارید و اگر سنگ کلیه دارید،‌به موضوع عفونت ادراری با حساسیت بیشتری توجه کنید.

درمان عفونت ادراری استفاده از آنتی بیوتیک مناسب است.

www.nhs.uk

کد خبر 176232
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز