همشهری آنلاین: شجاع زویدات و سیدجواد حسینی، حافظ کل و قاری ایرانی در دومین دوره مسابقات بین‌المللی «نصر‌ة‌القرآن» عراق، با کسب مقام‌های نخست در رشته‌های حفظ کل و قرائت در بین رقبای خود خوش درخشیدند.

قرآن

شیخ مازن الساعدی، رئیس انجمن قرآنی وابسته به مؤسسه «شهید صدر دوم» عراق و دبیر برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی «نصرة القرآن» این کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) ، 10 تیرماه، با اعلام این خبر افزود: این مسابقات با حضور 26 کشور عربی و اسلامی از چهارشنبه، 7 تیرماه، آغاز به کار کرد و  9 تیرماه، با اعلام نفرات برتر به کار خود پایان داد.

الساعدی در ادامه خاطرنشان کرد: از جمهوری اسلامی ایران دو شرکت‌کننده در رشته‌های حفظ و قرائت حضور داشتند که به مقام نخست این دوره مسابقات نائل شدند.

وی افزود: در این مسابقات در بخش حفظ کل، شجاع زویدات و در بخش قرائت نیز سیدجواد حسینی مقام نخست را کسب کردند.

الساعدی در پایان تصریح کرد: نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عراق ماه مبارک شعبان سال گذشته با حضور نمایندگان 16 کشور اسلامی برگزار شد و به زعم فعالان و علاقه‌مندان به قرآن کریم برگزاری موفقی را تجربه کرد.

یادآور می‌شود، سازمان اوقاف و امور خیریه کشورمان به‌صورت رسمی نماینده‌ای برای شرکت در دومین دوره مسابقات بین‌المللی «نصرة القرآن» مؤسسه قرآنی «شهید صدر دوم» کشور عراق، معرفی و اعزام نکرده است و سیدجواد حسینی و شجاع زویدات به همراه مهدی دغاغله، سیدمهدی حسینی و عبدالرسول عبایی به‌عنوان داوران ایرانی، نمایندگان غیر رسمی ایران در این دوره مسابقات بوده‌اند.

کد خبر 175759
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز