همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش 15 درصدی ظرفیت‌ رشته‌های علوم پزشکی نسبت به سال گذشته خبر داد.

آزمون

محمدعلی محققی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش در رشته‌های علوم پزشکی در چارچوب برنامه پنجم توسعه، گفت: میزان افزایش در رشته‌های علوم پزشکی بر اساس نیاز متفاوت است.

وی با اشاره به رشد16 درصدی ظرفیت رشته پزشکی عمومی، گفت: ظرفیت پذیرش در رشته دندانپزشکی 10 درصد و در رشته داروسازی 5 درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش در رشته‌های پرستاری، مامایی و برخی از رشته‌های کارشناسی تا 20 درصد، تصریح کرد: در رشته پرستاری بر اساس نیاز کشور به نیروی پرستار، ظرفیت این رشته افزایش یافته است.

محققی با بیان اینکه مطمئنا برخی از دانشگاه‌ها با این افزایش ظرفیت با مشکل روبرو می‌شوند، خاطر نشان کرد: از آنجاکه رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی نیازمند امکانات، مواد و آزمایشگاه است افزایش ظرفیت باید در این رشته‌ها با احتیاط انجام شود.

به گفته وی، البته با توجه به پیشرفت‌ها و سرمایه گذاری‌های دانشگاه‌ها در زمینه‌های تجهیزاتی، فنی و تامین منابع انسانی این مشکل حل می‌شود.

وی با اشاره به جذب اعضای هیات علمی جدید با توجه به افزایش ظرفیت، گفت: با توجه به جذب اعضای هیات علمی جدید این افزایش پذیرش دانشجو مشکل کمبود عضو هیات علمی را جبران می‌کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی یک به ده است، گفت: تمام سعی‌مان بر این است که بتوانیم این نسبت را همچنان حفظ کنیم.

محققی در خصوص امکانات رفاهی و خوابگاهی برای دانشجویان با توجه به افزایش ظرفیت‌ها، اظهار کرد: برخی از دانشگاه‌ها در زمینه خوابگاه با مشکل روبرو می‌شوند به ویژه اینکه سال گذشته ظرفیت بیش از حد اعلامی بوده است که این موجب شد در خوابگاه‌ها فشار به دانشجویان وارد شود ولی به هر حال با تلاش مسئولین سعی شده است که این مشکل جبران شود.

وی با تاکید بر اجرای طرح بومی گزینی خاطر نشان کرد: اجرای طرح بومی گزینی در پذیرش امسال و تسریع پروژه‌های خوابگاهی‌ موجب حل این مشکل می‌شود.

کد خبر 175665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز