همشهری آنلاین: موزه گالری هنر مدرن ایران (اسم موقت) جمعه 9 تیرماه افتتاح می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، موزه گالری هنر مدرن ایران باهدف به نمایش درآوردن شاهکارهای مدرن و معاصر هنرایران درحوزه تجسمی تاسیس می‌شود.

برنامه کاری این گالری، نمایش آثارهنری فاخر، انتشارکتب وکاتالوگ‌های مرتبط وبرگزاری سمینارها و نشستهای هنری به منظور معرفی جریانهای مهم هنری ایران در60 سال گذشته است.

ارائه شاهکارهای هنری ایران درزمینه‌های نقاشی، مجسمه، خط و عکاسی با دوهدف متفاوت، معرفی دوران کاری بزرگان هنر و فروش برخی آثار، صورت می‌گیرد.

موزه گالری هنر مدرن ایران با نمایشگاهی از بزرگان هنر مدرنیستی ایران در دهه 40 و 50 شمسی آغاز به کار می‌کند مجموعه حاضر،شامل 60 اثرهنری ازآثارفاخر دو نسل ازاستادان سرشناس هنرایران است که به دقت انتخاب شده است.

اغلب این آثارازمجموعه‌های خصوصی وحراجهای بین‌المللی و کمتر به طور مستقیم ازهنرمندخریداری شده‌اند.

درگزینش این آثارتلاش شده تا نمونه‌ای ازگونه‌های متفاوت شیوه‌های هنری رایج دوران مدرن هنرایران به نمایش درآید.

قدیمی ترین اثراین مجموعه اثری انتزاعی متعلق به ناصر عصار است که درسال 1341 شمسی تحت تاثیر نقاشی ژاپنی خلق شده و متاخرترین آن اثری دولته‌ای از آیدین آغداشلو است که درسال1389شمسی به پرده درآمده است.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان مدرن ایران نظیر پرویز کلانتری،سید محمد احصایی،پرویز تناولی،رضا درخشانی ،فرامرز پیلارام،فریده لاشایی،بهجت صدر،سیراک ملکونیان...ارایه می‌شود.

همچنین موزه گالری هنر مدرن ایران،بخشی مجزا و ویژه از فضای خود را به صورت دایمی به ارایه آثارهنرمندان شناخته شده نسلِ جوانترِ پس ازدوران مدرن اختصاص داده است تابه مخاطب فرصتی داده شود همزمان باتماشای آثاردوران مدرن ایران،نمونه‌هایی متفاوت ازتفکر و روش هنری نسل جوانتر را نیز از نظر بگذراند.

موزه گالری هنر مدرن ایران در خیابان شریعتی،خیابان فرشته،پلاک 9 واقع است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

 

 

 

کد خبر 175381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز