همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: شهید بهشتی با نگاه ظلم ستیز و با تکیه بر عدالت اجتماعی و اخلاق در همه ابعاد جامعه حرکت می‌کرد و معتقد بود که عدالت اخلاقی بر هر عدالت دیگری تقدم دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمد باقر قالیباف صبح امروز در مراسم افتتاح یادمان شهدای هفتم تیر که با حضور آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان این که ساخت این مجموعه افتخار بزرگی برای شهرداری تهران است گفت : احداث یادمان شهدای هفتم تیر منتی بود که خانواده شهدای این حادثه برما گذاشتند تا این یادمان مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ساخته شود.

وی افزود: نه من و نه کسانی که در شهرداری هستند هیچ کدام در احداث این یادمان نقشی نداشتیم و این مردم بودند که همان طور که در انقلاب حاضر شدند، در جنگ شهید دادند و امروز از انقلاب خود دفاع می‌کنند این مجموعه را نیز ساختند و ای کاش قالیباف آن استطاعت مالی و آن روحیه را داشت که 100 هزار تومان از جیب خود برای این مجموعه می‌داد اما این مجموعه از پول مردم ساخته شده است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: سال 80 ، 8 سال بحث کردیم و در مجموع از زمان نوشتن اساسنامه این یادمان 20 سال طول کشید تا در نهایت یادمان شهدای هفتم تیر امروز به بهره برداری رسید و این افتتاح از زمانی بود که مردم آمدند و خواستند و مجموعه 2.5 ساله ساخته شد.

وی در ادامه با تاکید بر این که مردم ما همچنان در صحنه هستند و همت می‌کنند گفت: امیدوارم ما نیز بتوانیم خدمتگزار صادقی برای این مردم شهید پرور و متدین باشیم.

قالیباف با تاکید بر این که اینجا به همت مردم ساخته شده گفت: شهید بهشتی و 72 تن از شهدای حادثه هفتم تیر ذوب در مکتب سید الشهدا (ع)، پرورش یافته مکتب نبوی (ص) و سیره علوی (ع) بودند و فرهنگ آنها نیز مبتنی بر فرهنگ عاشورا و فقه جعفری بود و در آرزوی مهدویت (عج) و تحقق حکومتی در این راستا بودند و مهم این است که از این به بعد در نوشته‌ها و سخنان این شهید بیشتر تعقل کنیم و به آن توجه باشیم.

وی افزود: سال 58 در فضای سخت آن روزها و در مشهد، شهید بهشتی، شیخ علی تهرانی و مسعود رجبی در دانشگاه رازی صحبت کردند که در زمانی که شهید بهشتی قصد صحبت داشت آن قدر علیه وی شعار دادند و به وی اجازه سخن ندادند.

شهردار تهران با اشاره به تفکرات شهید بهشتی اظهار داشت: آن زمان شهید بهشتی به گروه‌های منحرف می‌گفت که از شما هیچ نمی‌خواهیم و حتی نمی‌خواهیم که به ما کمک کنید، فقط انتظار داریم که چوب لای چرخ ما نگذارید. شما نمی‌دانید شرق و غرب به بن بست رسیده است و محکوم به شکست هستند. انقلاب و نظام ما باید یک الگو از حکومتداری باشد و بتواند جلال و جمال زندگی اسلامی در سایه جمهوریت توام با اسلامیت به جامعه عرضه کند اما شما به دنبال آن هستید که این حکومت شکل نگیرد و بهشتی با این نگاه ظلم ستیز و با تکیه بر عدالت اجتماعی و اخلاق در همه ابعاد جامعه حرکت می‌کرد و معتقد بود که عدالت اخلاقی بر هر عدالت دیگری تقدم دارد.

شهردار تهران گفت: هرچند این مجموعه را با 30 سال تاخیر شروع کردیم اما امیدوارم با حمایت همه اندیشمندان، پیروان راه ولایت و دلسوزان انقلاب، نظام و رهبری از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود تا جوانان امروز در مسیر انقلاب و اسلام قرار گیرند.

کد خبر 175274
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز