همشهری‌آنلاین: رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد بابیان اینکه ثبت رسانه‌های برخط درسایت ساماندهی به منزله داشتن مجوز نخواهد بود، گفت: شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت درفضای دیجیتال موظف به اخذ مجوز از این مرکز هستند.

کافی نت

به گزارش مهر، حسن علیزاده با اشاره به برنامه های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برای ساماندهی و نظارت بر شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: تمامی کسانی که می خواهند در فضای مجازی فعالیت فرهنگی داشته باشند باید علاوه بر ثبت موسسه و ثبت در سایت ساماندهی از این مرکز نیز مجوز فعالیت دیجیتال بگیرند.

وی با بیان اینکه حتی افرادی که بخواهند در زمینه‌های مختلف دیجیتالی فعالیت داشته و اتحادیه و انجمن تشکیل دهند و یا نرم افزار تولید کنند باید علاوه بر ثبت موسسه، مجوز فعالیت دیجیتال از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال دریافت کنند، خاطرنشان کرد: رسانه های برخط مانند شبکه های اجتماعی نیز موظف هستند برای فعالیت در فضای مجازی به صورت آنلاین در سایت ساماندهی وبگاه‌ها فعالیت خود را ثبت کرده و از این مرکز مجوز فعالیت دریافت کنند تا مشخصاتشان احراز شده و دچار مشکلات قضایی و حقوقی نشوند.

علیزاده با تاکید براینکه تاکنون نظارت بر شبکه‌های اجتماعی آنطور که باید جدی نبوده اما از این پس نظارت‌ها حالت جدی‌تری به خود خواهد گرفت، افزود: اخیرا گروه رسانه‌های برخط در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ایجاد کرده‌ایم تا علاوه بر نظارت ایجابی بر فضای فرهنگی دیجیتال با تشکیل جلسات مشکلات فعالان این بخش نیز حل شود.

وی گفت: پیش از این تنها در حوزه رصد فضای مجازی و پالایش آن این مرکز فعالیت داشت اما هم اکنون با ایجاد گروه رسانه‌های برخط پیش بینی می‌شود فعالیت شبکه‌های اجتماعی در کشور نظارت و ساماندهی شده و فعالان بتوانند به صورت قانونی و براساس معیارهای فرهنگ ایرانی اسلامی در این فضای آنلاین فعالیت کنند.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه ثبت شبکه‌های اجتماعی در سایت ساماندهی به منزله داشتن مجوز نخواهد بود و این موسسات موظف به دریافت مجوز فعالیت از مرکز توسعه فناوری اطلاعات نیز هستند تصریح کرد: تقاضا برای ایجاد و راه اندازی شبکه‌های اجتماعی در ایران چشمگیر نیست.

کد خبر 175088
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز