همشهری آنلاین: آیین افتتاحیه هفته هنر کردستان دیروز 3 تیرماه در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد.

هنر کردستان

به گزارش همشهری آنلاین، در این مراسم شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری و جمع کثیری از علاقمندان حضور داشتند.

این برنامه همچنین با حضور دکتر رحیمی معاون اول رئیس جمهور، دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکترحمید شاه آبادی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برپا شد.

در این مراسم پس از سخنرانی دکتر محمد رحیمی معاون او رئیس جمهور، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگی استان‌ها در تهران گفت: این هفته‌های هنری به همت معاونت هنری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و استان‌ها می‌توانند بخشی از دارایی و فرهنگ و هنر خود را عرضه کنند.

وی بیان کرد: در شهر تهران اقوام مختلفی داریم که این فرصت را غنیمت می‌شمارند و با حضور در این برنامه‌ها با فرهنگ استان‌های کشور آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: زبان هنر رساترین، نافذترین و ماندگارترین زبانی است که می‌تواند بیشترین جاذبه را برای جهانیان داشته باشد.

وزیر ارشاد با اشاره به برگزاری این هفته‌ها که زمینه‌ای برای برگزاری هفته‌های فرهنگی هنری در سایر کشورهاست گفت : تاکنون هفته هنر و فرهنگ قم در مالزی، گلستان در ترکمنستان، و اصفهان در لبنان برگزار شده است.

در این هفته‌ها کمک به ایجاد فضای صمیمی و وحدت و الفت بین طوایف مختلف ایران می‌شود.

وی در پایان به فرصت‌هایی که در دو سال اخیر در استان کردستان ایجاد شده اشاره کرد و از تئاتر مریوان و جشنواره‌های شعر و ادب و موسیقی، نغمه‌های رضوی، جشنواره شعر رضوی و کنگره فرزانگان استان کردستان نام برد.

از سخنرانان دیگر این برنامه قباد میمنت آبادی مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بود که ضمن خوشامد‌گویی به پایتخت نشینان برای حضور در این برنامه گفت: برنامه هفته هنر کردستان تحفه ناچیزی است از مجموعه ملت ایران که در آن توانمندی هنرمندان کردستان به نمایش گذاشته می‌شود تا با تعاملی صحیح همه هنرمندان بهره ببرند.

میمنت آبادی در ادامه از حضار و مسئولان تشکر کرد و عنوان کرد: در هفته هنر کردستان گوشه‌ای از هنر و فداکاری‌های هنرمندان به نمایش درخواهد آمد و استدعای هنرمندان کردستان توجه بیشتر مسئولان به این هنرمندان است.

هفته هنر کردستان تا 7 تیرماه در محل فرهنگسرای نیاوران دایر است و همه روزه برنامه‌های متنوعی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

اجرای مراسم آیینی سنتی در محوطه باز فرهنگسرای نیاوران، اجرای نمایش‌های صحنه‌ای همه روزه در ساعت 17 ،برگزاری کنسرت موسیقی سنتی هر شب در ساعت 19 و اجرای نمایش خیابانی از دیگر برنامه‌های هفته هنر کردستان است.

هفته هنر استان کردستان با همکاری و حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در فرهنگسرای نیاوران واقع در شمال شرق تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 174994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز