اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی یورو امشب در مرحله یک چهارم نهایی حریفی غیرقابل پیش‌بینی به نام فرانسه دارد.

فرانسوی‌ها در یورو 2012 شروعی عالی داشتند و با تساوی مقابل انگلیس و پیروزی دو بر صفر مقابل اوکراین، صعودشان را تقریبا قطعی کردند. مردان بلان اما در بازی سوم با نمایشی پرانتقاد مغلوب سوئد شدند تا با سقوط به رتبه دوم گروه D به مصاف اسپانیا بروند. حالا اسپانیایی‌ها نمی‌دانند که امشب با کدام روی تیم فرانسه روبه‌رو می‌شوند؟ تیم درخشان دو بازی اول یا تیم ناامید‌کننده بازی سوم؟

این شکست برای تیم ملی فرانسه تبعات زیادی داشت و فردای بازی روزنامه اکیپ از مشاجره بازیکنان در رختکن خبر داد. کادر فنی فرانسه هم این خبر را تأیید کرد و مدعی شد که این اتفاق در یک تیم فوتبال طبیعی است. البته آنها خوب می‌دانند که اگر این اختلافات حل نشود، با یک تیم به هم ریخته هیچ بختی مقابل اسپانیا نخواهند داشت. مشکل دیگر بلان برای این بازی محرومیت فیلیپ مکسز در قلب دفاع است و به‌جای او، کوچیلنی مدافع میانی آرسنال در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد.

این نخستین بازی رسمی ملی مدافع میانی آرسنال به‌شمار می‌رود، با وجود این او ترسی از این چالش سخت ندارد؛ «خیلی‌ها آرزو می‌کردند نخستین بازی رسمی‌شان را مقابل قهرمان جهان در یورو برگزار می‌کردند. تیم ما کیفیت خوبی دارد و حالا باید آن را در زمین نشان بدهیم.» او درباره شناختش از اسپانیایی‌ها اضافه کرد:

«من در انگلیس مقابل تورس بازی کرده‌ام و او را می‌شناسم. ما تیم اسپانیا را هم می‌شناسیم. آنها جا‌به‌جایی زیادی دارند. شما می‌بینید که در مرکز هیچ بازیکنی نیست و با دو یا سه پاس، سه‌چهار بازیکن وارد این منطقه می‌شوند. فکر می‌کنم که بیش از همه کار تیمی آنها برای ما دردسرساز می‌شود.» او درباره بازی در کنار عادل رامی هم گفت: «ما یک و نیم بازی در کنار هم بازی کرده‌ایم و همه‌‌چیز به خوبی پیش رفته است. ما سعی می‌کنیم در زمین خیلی با هم صحبت کنیم.»

بلان پس از بازی ضعیف مقابل سوئد، قطعا خط میانی‌اش را هم تغییر می‌دهد و کابای به ترکیب اصلی برمی‌گردد. هافبک نیوکاسل در بازی قبلی کمی مصدوم بود و بلان ترجیح داد از او استفاده نکند. دل بوسکه اما ترکیبش را تغییر نمی‌دهد و تنها تردید در مورد این تیم مهاجم نوک است که از میان تورس و فابرگاس انتخاب خواهد شد. اسپانیا هم در بازی آخر مقابل کرواسی نمایش مطمئنی نداشت و اگر درخشش کاسیاس نبود، ممکن بود با جام خداحافظی کند.

در این وضعیت آنها به هیچ وجه فرانسه را دست‌کم نمی‌گیرند، به‌ویژه اینکه هرگز در بازی‌های رسمی موفق به شکست همسایه‌شان نشده‌اند. آخرین رویارویی رسمی دو تیم در یک هشتم نهایی جام جهانی 2006 بود که فرانسه به برتری سه بر یک رسید. تورس که در آن بازی در ترکیب اصلی اسپانیا بود، می‌گوید:

«در آن روز فرانسه درس بزرگی به ما داد که کمک کرد ما به‌عنوان یک تیم باتجربه‌تر شویم. امیدواریم این بار تجربه ما کمک کند که بازی را با پیروزی به پایان برسانیم.» تورس اضافه می‌کند: «فرانسه تیم بزرگی است که مقابل سوئد در روز خوبش نبود. امیدوارم که در برابر ما هم نتوانند در بالاترین سطح‌شان بازی کنند، ولی در این صورت هم ما آماده خواهیم بود. اسپانیا اگر در بهترین سطح خودش باشد، به سختی شکست می‌خورد.»

فرانسه از زمان آمدن لوران بلان تلاش کرده فوتبالی تهاجمی و متکی بر پاس‌های کوتاه بازی کند که شباهت زیادی به سبک بازی اسپانیا دارد. اینی‌یستا هم این را تأیید می‌کند: «آنها با لوران بلان سعی می‌کنند شبیه ما بازی کنند. برخی از حرکات آنها مرا یاد بارسا می‌اندازد، به‌ویژه وقتی توپ را به حمله می‌برند. آنها تلاش خواهند کرد که مالکیت توپ را به دست بگیرند، چرا که بازیکنانی قلدر و تکنیکی دارند. برای بردن آنها باید خیلی قوی باشیم.»

کد خبر 174763
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز