چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر- ندا انتظامی: آخرین اجرای همایون خرم، آهنگساز و نوازنده ویلن به سه سال پیش برمی‌گردد.

همایون خرم

این‌بار 14 تیرماه مصادف با شب نیمه شعبان در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، همایون خرم ساخته‌های قدیمی و خاطره‌برانگیز خود را می‌نوازد. در نشست خبری که صبح دیروز با حضور همایون خرم، سامان احتشامی (نوازنده پیانو) و علی شجاعی (برگزار‌کننده کنسرت) برگزار شد، سازنده قطعات خاطره‌برانگیز ‌«توی‌ای پری کجایی»، «امشب در سر شوری دارم»، «رسوای زمانه منم» با اشاره به اجرای این قطعات خاطره‌برانگیز در کنسرت اخیر خود گفت: «قطعات بسیاری از ایام قدیم باقی مانده که در ذهن و جان مخاطب تأثیر شگرفی ایجاد کرده است و می‌دانم که مخاطب حس نوستالژی عجیبی نسبت به این قطعات دارد.

اما آنچه مسلم است نمی‌توان تمام این قطعات را اجرا کرد و از سوی دیگر باید مخاطب‌های جوان موسیقی ایرانی را نیز درنظر گرفت. از همین رو برخی از قطعات این اجرا قدیمی و برخی دیگر از آثار تازه‌ام است.»همایون خرم در کنسرت اخیر خود توجه ویژه‌ای به جوانان داشته‌است؛ «با توجه به اینکه دو سه نسل کشورمان در سال‌های اخیر بیشتر از آنچه تصور می‌کردم با آثارم ارتباط بر قرار کرده‌اند و همواره ابراز لطف داشته‌اند بر این شدم تا آثاری را نیز در زمانه خود آنها و متناسب با فضای آنها بسازم.

از این‌رو تقریبا هیچ‌یک از آثار این اجرا در کنسرت‌های قبلی ما اجرا نشده که امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.»بلیت‌های این کنسرت از 100هزار تومان تا 25 هزار تومان نوسان دارد؛ قیمتی که حتی برگزارکننده کنسرت آن را گران دانست. شجاعی در ادامه تصریح کرد: « قبول داریم که قیمت بلیت‌ها برای برخی اقشار گران است اما واقعا هزینه‌های برگزاری کنسرت، این قیمت‌ها را به ما تحمیل می‌کند و چنین ارقامی تحت‌تأثیر این هزینه‌ها ست.»

سامان احتشامی با اشاره به گران بودن تولید موسیقی گفت: «سال‌هاست که در زمینه موسیقی کار کرده‌ام. به‌عنوان ناشر آلبوم منتشر کرده‌ام و به‌عنوان آهنگساز و نوازنده قطعاتی را برای‌آلبوم ساخته‌ام یا به‌عنوان یک فرد آلبومی خریداری کرده‌ام و به همین دلیل با مسائل مالی آشنا هستم. نکته دیگری که برگزار‌کننده کنسرت به آن اشاره دارد گران شدن قیمت سالن، دستمزد نوازنده‌ها، تبلیغات و مواردی دیگر است.

با توجه به اینکه این کنسرت تنها در یک شب برگزار می‌شود به‌نظر می‌رسد که سوددهی برای برگزار‌کنندگان کنسرت ندارد. او سود این کار را حضور مجدد همایون خرم 82 ساله بر صحنه دانست؛ «حدود سه ماه مشغول رایزنی با استاد خرم بودیم تا ایشان را برای برگزاری این کنسرت راضی کنیم و این اتفاق برای ما که یک‌بار دیگر می‌توانیم ایشان را روی صحنه ببینیم بسیار ارزشمند است.

کد خبر 174574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز