همشهری آنلاین: شادی نیکلاس بندنر دانمارکی در بازی مقابل پرتغال برای او گران تمام شد. مهاجم تیم ملی فوتبال دانمارک پس از زدن گل، "تبلیغی" را مقابل دوربین‌های تلویزیونی به نمایش گذاشت که روی نوار بالای شورتش نقش بسته بود.

Bendner

اتحادیه‌ فوتبال اروپا (یوفا) نیکلاس بندنر، مهاجم ۲۴ ساله‌ تیم ملی فوتبال دانمارک را به دلیل نشان‌دادن حاشیه‌ بالای شورت، یکصد هزار یورو جریمه و از شرکت در یک دیدار رسمی با پیراهن تیم ملی محروم کرد. این جریمه نه به‌خاطر نمایش لباس زیر، بلکه به دلیل نشان‌دادن نام یک شرکت شرط‌‌بندی ایرلندی بر روی نوار شورت در نظر گرفته شده است.

با این حساب نیکلاس بندنر روز هشتم سپتامبر در مسابقه با جمهوری چک غایب خواهد بود. این مصاف در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برگزار خواهد شد. البته این مهاجم سه روز فرصت دارد به حکم صادرشده اعتراض کند.

بندنر که در باشگاه ساندرلند انگلستان توپ می‌زند، از حکم خود هنگامی مطلع شد که در حال بازگشت به کشورش بود. تیم دانمارک در سومین دیدار خود در چارچوب مرحله‌ گروهی جام ملت‌های اروپا 1 بر ۲ مغلوب آلمان شد. در دیداری که بندنر در آن حرکت تبلیغاتی خود را انجام داد هم پرتغال دانمارک را به زحمت ۳ بر ۲ شکست داد. مهاجم ۲۴ ساله دانمارکی نه ‌تنها هر دو گل تیم ملی کشورش در مقابل پرتغال را به ثمر رساند، بلکه پاس گل تساوی دانمارک در بازی با آلمان را هم به هم‌تیمی خود داد.

نیکلاس بندنر پیش از این سعی کرده بود اقدام خود را این‌گونه توجیه کند: «این شورت را از یکی از دوستانم هدیه گرفتم و قرار بود برایم شانس بیاورد». دوستی که بندنر به او اشاره می‌کند از قرار عضو شرکت شرط‌بندی ایرلندی است که نام آن با نمایش کوتاه بندنر به سرعت در سراسر جهان دیده شد.

به گزارش دویچه‌وله، حکم روز دوشنبه‌ (۱۸ ژوئن/ ۲۹ خرداد) یوفا به دلیل زیر پا گذاشتن آئین‌نامه‌ اتحادیه‌ فوتبال اروپا صادر شده است؛ آئین‌نامه‌ای که هرگونه تبلیغ در جریان برگزاری یک مسابقه در چارچوب جام ملت‌های اروپا را ممنوع کرده است. البته تبلیغی که قرارداد آن از سوی یوفا بسته نشده باشد. این حکم سنگین در واقع پیام روشنی‌ است به تمام کسانی که قصد دارند با حقه‌های تبلیغاتی پا به "منطقه‌ ممنوعه‌" اتحادیه‌ فوتبال اروپا بگذارند.

این نهاد از آغاز رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۲ در لهستان و اوکراین نشان داده که بیمی از اقامه‌ دعاوی حقوقی و قضایی ندارد. این تنها "حقه‌ تبلیغاتی" نیکلاس بندنر نبوده که نظر کارشناسان حقوقی یوفا را به خود جلب کرده است. سر دادن سرودهای دسته‌جمعی با مضامین نژادپرستانه، نمایش پرچم‌های ممنوع در سکوهای تماشاگران، استفاده از بمب‌های دودزا و مواد آتش‌زا در ورزشگاه‌ها یا پرتاب آنها به زمین، دستمایه‌ این دعاوی بوده‌اند.

 

کد خبر 174434
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز