دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عبدالله سرور احمدی، دو تار نواز نامدار منطقه تربت جام و یکی از ستون‌های موسیقی این منطقه که ساز قلندرش نمادی از موسیقی نواحی ایران بود، صبح دوشنبه 29 خرداد در تربت جام درگذشت.

عبدالله سرور احمدی

هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی نواحی ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: استاد سرور احمدی به دلیل توموری در بدنش که بدخیم هم بود ،اما جسمش توان شیمی درمانی را نداشت و دل به دیار باقی داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین سرور احمدی از جمله چهره‌های برجسته موسیقی منطقه تربت ‌جام بود و نقشی تعیین ‌کننده در معرفی موسیقی این منطقه به جامعه موسیقی ایفا کرد. شاید بتوان گفت که او استاندارد موسیقی‌ دوتار نوازی در این منطقه به شمار می‌رفت که همه‌گاه شان فرهنگی کارش رانگه می‌‌داشت و اصیل‌ترین نغمه‌ها را می‌نواخت.

او در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی برنده جوایز متعددی شد و برخی از آثارش هم عرضه عمومی شد. از جمله یکی از تکنوازی‌هایش که سالیان قبل از سوی انتشارات ماهور به بازار موسیقی عرضه شد و دیگری از سوی انجمن موسیقی ایران در دوره مدیریت بابک رضایی.

آخرین اجرای صحنه‌ای سرور احمدی  د رتهران تیرماه سال قبل در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد که در آن به اجرای مقام‌هایی در نعت پیامبر اکرم (ص) و برخی مقامات محلی تربت جام پرداخت.

همشهری‌آنلاین برای این نوازنده نامدار منطقه طلب مغفرت می‌کند و درگذشت او را به خانواده و فرزندانش و نیز جامعه موسیقی کشور تسلیت می‌گوید.

کد خبر 174379
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز