همشهری‌آنلاین: اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN)‌ بعنوان مشاور رسمی میراث جهانی در حوزه طبیعت، چهارنمونه از مکان‌های طبیعی چشمگیر و فوق العاده جهان را برای اضافه شدن به فهرست میراث جهانی یونسکو پیشنهاد کرده است.

منظره

به گزارش ایسنا، این چهار منطقه طبیعی زیبا و شگفت‌انگیز شامل مناظر «سنگا ترینشنال» در مرز مشترک بین سه کشور کامرون،‌ جمهوری آفریقای مرکزی و جمهوری کنگو، برکه‌های «اونیانگا» در چاد، منطقه فسیلی «چنگ جیانگ» در چین و مرداب جنوبی جزیره راک در پالائو هستند که همگی برای ثبت در این فهرست معتبر جهانی پیشنهاد شده‌اند.

به گزارش سایت رسمی IUCN، کنوانسیون میراث جهانی تا پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی (2012) درباره این پیشنهاد اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت، تصمیم گیری خواهد کرد. در حال حاضر در این فهرست نام 211 منطقه مختلف جهان ثبت شده است.

اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت هم چنین خواستار اقدامات و تلاش‌های بیشتر برای حفاظت از میراث طبیعی جهان شد.

جولیا مارتون - لی فیور، دبیر کل این اتحادیه تاکید کرد: در سال 2012 میلادی 40 سال تلاش برای حفاظت و نگهداری از شگفت‌انگیزترین اماکن طبیعی جهان را جشن خواهیم گرفت. این اماکن، میراث مشترک ما را تشکیل می‌دهند.

این اتحادیه در عین حال نگرانی خود را نسبت به افزایش فعالیت‌های انسانی که تهدید جدی برای طبیعت هستند، نظیر معدن کاری و اکتشافات نفتی و گازی را در نواحی که جزو میراث فرهنگی جهان هستند، ابراز کرد.

کد خبر 174377
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز