یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: عمده‌ترین مصرف کنندگان نوشابه و پفک در کشور کودکان 2 تا 12 ساله هستند.

کودکان، عمده‌ترین مصرف کنندگان نوشابه و پفک

دکتر مجید حاجی فرجی رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور در گفت وگو با ایسنا گفت: نوشابه ترکیبی از آب، قند فراوان، اسید فسفریک و مقداری اسانس، رنگ و مواد افزودنی است یعنی یک ماده بی‌ارزش از نظر غذایی و بسیار پرکالری و مضر است.

وی افزود: کودکان 2 تا 12 سال ایرانی عمده‌ترین مصرف کنندگان نوشابه و پفک هستند که این یک فاجعه است.

دکتر حاجی فرجی عنوان کرد: هم اکنون متوسط سرانه مصرف نوشابه در کشور 42 لیتر است. این در حالی است که کشورهایی که خود تولید‌کننده و ابداع کننده نوشابه هستند سرانه مصرفشان 10 تا 12 لیتر است.

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور اظهار کرد: در کشور ما یک نوشابه بومی به نام دوغ وجود دارد که اگر کم نمک و بدون گاز تهیه شود مواد موجود در آن مورد نیاز بدن بوده و بسیار مقوی و بدون هیچ گونه عارضه‌ای است.

more دوغ؛ سالم‌ترین نوشیدنی بعد از آب

وی در پایان توصیه کرد: والدین نباید اجازه بدهند که نوشابه وارد خانه و سفره آنها شود. اگر چه ممکن است کارخانه‌های نوشابه‌سازی نتوانند به سمت تولید آبمیوه طبیعی بروند ولی باید سعی کنند بیشتر به اینها بپردازند به دلیل اینکه سلامتی مردم مطرح است نه دریافت سود بیشتر از محصولی که تولید می‌کنند.

کد خبر 174307
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز