گروه شهری: باحضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران پانزدهمین ایستگاه خط چهار متروی تهران در خیابان نیروی هوایی به بهره‌برداری رسید

به گزارش همشهری، ایستگاه نیروی هوایی با مساحت 12‌هزار و 500 متر مربع در خیابان پیروزی بین دو ایستگاه نبرد و شهید کلاهدوز واقع شده است. بنابراین گزارش، خط چهار متروی تهران به طول 21 کیلومتر شامل 19 ایستگاه است که از ایستگاه اکباتان (تبادلی با ایستگاه ارم سبز در خط پنج) در غرب تهران آغاز می‌شود و پس از عبور از شهرک اکباتان، خیابان آزادی، انقلاب اسلامی و پیروزی تا افسریه در شرق ادامه می‌یابد و در طول مسیر بخش‌هایی مانند فرودگاه مهرآباد، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مراکز نظامی و مسکونی در شرق تهران را به هم متصل می‌کند.

در مراسمی که روز گذشته به مناسبت افتتاح ایستگاه نیروی هوایی خط چهار مترو برگزار شده بود، قالیباف شهردار تهران طی سخنانی گفت: اگر نگاهی به اطراف خودمان در همین مناطق 13 و 14 بیندازیم کاملا زحمات مجموعه شهرداری مشهود است؛ به‌نحوی که امروز شهر مثل یک کارگاه فعال مشغول به کار است و براساس قول‌هایی که به مردم دادیم تلاش می‌کنیم با وجود همه مشکلات و سختی‌هایی که وجود دارد کارها را پیش ببریم.

وی گفت: روزهای اولی که کار را در شهرداری تهران آغاز کردم به مردم مناطق جنوبی و محروم شهر قول دادم که از کارهای زیرساختی مهم گرفته تا موضوعات کوچک و محلی در هر حال اولویت با مناطق جنوبی و شرق تهران است؛ به‌عنوان مثال از توجه به نظافت شهر، جداول، آسفالت معابر، توسعه فضای سبز، ساخت سرای محلات، توسعه مساجد، انجام فعالیت‌های فرهنگی، ترویج بهداشت و توجه به مباحث آموزشی گرفته تا احداث تقاطع غیرهمسطح میدان کلاهدوز، ‌اتوبان شهید یاسینی، تعریض خیابان دماوند و تعریض خیابان پیروزی از جمله همین اقدامات است.

قالیباف همچنین در توضیح دیگر اقدامات زیرساختی در حوزه جنوب و شرق تهران به احداث خط چهار مترو و اتوبان امام علی اشاره کرد و گفت: خط چهار مترو از منتهی‌الیه شرق تهران تا چند روز آینده بعد از اکباتان به خط پنج متصل خواهدشد تا متعاقب آن یک خط شرقی-غربی در تهران احداث شود. همچنین اتوبان امام‌علی نیز پس از 30‌سال پارسال در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و امیدوارم سال آینده در همین روزها به بهره‌برداری برسد.

وی در این باره گفت: این بزرگراه در برخی نقاط دوطبقه ساخته خواهد شد تا بدون آسیب به بافت اجتماعی محلات و مزاحمت برای شهروندان، شهر را نیز به دو قسمت تقسیم نکند و بین محلات فاصله نیندازد. وی به مناسبت افتتاح ایستگاه جدید نیروی هوایی در ادامه خط چهار همچنین اظهار داشت: امیدوارم روزی برسد که با خرید واگن‌های بیشتر سر فاصله حرکت قطارها به دو دقیقه کاهش یابد و شاهد ازدحام مردم در ایستگاه‌ها نباشیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از اظهارات خود به قضیه گزارش دولت از حادثه آبگرفتگی مترو اشاره کرد و گفت: ما درکارهایمان اگر به جای خدمت کردن دغدغه کارهای فرعی و غیرقابل‌قبول داشته باشیم فرصت‌ها را از دست می‌دهیم. وی افزود: بالاخره سیل یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی است؛ ضمن اینکه سیل فقط در تهران که نیامد؛ در چندین شهر کشور هم سیل آمد و خسارات مالی چند صد میلیاردی به همراه تلفات جانی به جا گذاشت اما برای هیچ‌کدام هیأت تحقیق تشکیل نشد البته ما از هر گونه نظارت، کنترل و حتی بازخواست استقبال می‌کنیم اما هم نخبگان حمل ونقل و هم قضات و افکار عمومی و مردم فهیم، منصف‌ترین افراد در قضاوت عملکرد مسئولین هستند.

امتداد مترو تا شهر پرند در سال 92

به گزارش همشهری، دیروز همچنین سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه نیروی هوایی در ادامه خط چهار با حضور درجمع خبرنگاران گفت: درصورت دراختیار قرار دادن منابع مالی لازم، بخش قابل توجهی از امتداد خط یک مترو از حرم امام خمینی(ره) تا فرودگاه امام و شهر پرند در سال 92 به بهره‌برداری خواهد رسید.

تشکری هاشمی اظهار کرد: دولت چند سال قبل مسئولیت توسعه خطوط مترو در حومه تهران را به شرکت راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی محول کرد اما عملا توفیقی در این راه حاصل نشد، به همین دلیل طی هماهنگی‌های انجام شده در اواخر سال 90، احداث امتداد جنوبی خط یک تا شهر پرند به‌عهده شرکت مترو گذاشته شد اما هنوز احداث خطوط مترو تا ورامین و شهر پردیس به شهرداری تهران واگذار نشده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به بهره‌برداری از ایستگاه نیروی هوایی پیش‌بینی کرد که حداقل سفر از این ایستگاه برای شروع روزانه 25‌تا‌30‌هزار نفر باشد ولی در آینده به تعداد آن افزوده خواهد شد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران از افتتاح ایستگاه ارم سبز بدون پله برقی خبرداد و گفت: ایستگاه ارم سبز ادامه خط چهار به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد اما پله‌های برقی‌ آن در آینده نزدیک نصب خواهد شد.

ساخت 19 کیلومتر مترو در سال 91

هابیل درویشی، مدیرعامل شرکت مترو در مراسم افتتاحیه ایستگاه متروی نیروی هوایی طی سخنانی به تشریح برنامه‌های امسال مترو پرداخت و گفت: برنامه امسال ما ساخت حدود 19 کیلومتر خط مترو است که حتما به بهره‌برداری خواهد رسید. این 19 کیلومتر از کمربندی آزادگان شروع‌ می‌شود و پس از عبور از پاسگاه نعمت‌آباد، قلعه‌مرغی، میدان راه‌آهن، میدان منیریه، مولوی و چهارراه ولیعصر به مصلی خواهد رسید.

درویش در مورد گزارش دولت درباره سیل اخیر و آسیب‌های وارده به مترو گفت: این گزارش را همه دیدیم و من از همین جا به مسئولین توصیه می‌کنم با سیاسی‌کاری دین خود را به دنیا نفروشند که ضرر می‌کنند. بهتر است به جای این سیاسی کاری‌ها سری به مساجد و حسینیه‌ها و مردم جنوب شهر بزنند و مشکلات و گرفتاری‌های مردم و بیکاری جوانان را با چشم خود ببینند. 

کد خبر 174240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز