جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد با حدود یکصد هزار تخلف و توقیف بیش از 7 هزار خودرو و موتورسیکلت در طرح تشدید برخورد با تخلفات چهارگانه موتورسوران و رانندگان در پایتخت خبر داد.

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: برابر اعلام قبلی از هفته گذشته با تخلفات در راستای طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسواران و نبستن کمربند ایمنی خودروها با حدود 22 هزار راننده و راکب متجاوز به گذرگاه عابر پیاده، 24 هزار دستگاه موتورسیکلتی که راکب یا ترک‌نشین آن از کلاه ایمنی استفاده نکرده بودند، 35 هزار خودرو که راننده و سرنشین ردیف جلو آن از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند و 15 هزار راننده و راکبی که در حین رانندگی با تلفن همراه خود صحبت کرده ویا نسبت به ارسال پیامک اقدام کرده بودند برخورد شده است.

 به گفته وی در عین حال بیش از 7 هزار خودرو و موتورسیکلت متخلفان نیز توقیف و روانه پارکینگ‌ها شدند.

 وی با اشاره به این که متاسفانه عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکات مخاطره آمیز، عدم رعایت فاصله طولی و عرضی و سبقت و سرعت غیرمجاز از مهمترین علل مرگ و میر راکبان و ترک‌نشینان موتورسیکلت‌ها در پایتخت است افزود: بررسی‌های کارشناسان پلیس راهور تهران نشان می‌دهد با توجه به نزدیکی به فصل تابستان و افزایش دمای هوا متاسفانه استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران رو به کاهش بوده است که پلیس از هفته گذشته طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسواران را به مرحله اجرا گذاشت.

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به این که پلیس راهور تهران از سال گذشته تا کنون دوره‌های متعدد آموزش و فرهنگسازی موتورسوران را برگزار کرده است افزود: متاسفانه برخی موتورسوران حتی پس از شرکت در این دوره‌های آموزشی نیز دست از تخلفات خود بر نداشته‌اند.

 وی با تاکید بر این که یکی از درخواست‌های جدی شهروندان و بخصوص رانندگان برخورد قاطع پلیس با تخلفات موتورسوران است خاطرنشان کرد: بر این اساس از هفته گذشته با تمامی تخلفات موتورسوران در پایتخت خصوصا عدم استفاده راکب و ترک‌نشین از کلاه ایمنی و تخلفات حادثه‌ساز و شایع آنها به شدت برخورد شد که اجرای این طرح همچنان در هفته جاری نیز به شدت ادامه دارد.

 استفاده از کلاه ایمنی هم برای راکب و هم ترک‌نشین موتورسیکلت اجباری است

 رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر این که بخش عمده‌ای از کشته‌های موتورسواران در تهران به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی است تصریح کرد: متاسفانه راکبان موتورسیکلت‌ها تصور می‌کنند که کلاه ایمنی تنها مختص استفاده آنهاست و سرنشین موتورسیکلت نیازی به استفاده از این وسیله ایمنی ندارد. این در حالیست که استفاده از این وسیله ایمنی هم برای راکب و هم ترک‌نشین اجباری است و ماموران پلیس راهور تهران نیز در این خصوص با متخلفان برخورد کردند.

 به گفته وی عدم استفاده از کلاه ایمنی موتورسوران به غیر از برخورد پلیس با آنها 30 هزار تومان جریمه نیز در پی دارد.

 رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: در عین حال راکبان موتورسیکلت‌ها باید بدانند که تمامی قوانینی که برای خودروها الزامی است برای آنها نیز اجباری است.

 برخورد جدی با نبستن کمربند ایمنی در تاکسی‌ها از شنبه

 وی به موضوع کمربند ایمنی خودروها اشاره کرد و گفت: برخی رانندگان تصور می‌کنند که بستن کمربند ایمنی تنها برای جاده‌های برونشهری و یا بزرگراه‌هاست در حالی که حتی در سرعت‌های پایین نیز نبستن کمربند ایمنی می‌تواند منجر به بروز جراحت‌های شدید و حتی مرگ شود که بر این اساس طرح تشدید برخورد با نبستن کمربند ایمنی سرنشینان ردیف جلو خودروها نیز در هفته گذشته آغاز شد.

 وی با اشاره به این که بستن کمربند ایمنی توسط رانندگان و سرنشینان ردیف جلو تاکسی‌ها نیز مانند سایر خودروهای سواری اجباری است تصریح کرد: ماموران پلیس راهور تهران در هفته گذشته با رانندگان تاکسی متخلف در این خصوص نیز برخورد کردند.

 سردار رحیمی خاطرنشان کرد: در این خصوص بارها به رانندگان تاکسی تذکر داده شده است و پلیس در این زمینه بدون اغماض با متخلفان برخورد می‌کند چرا که معتقدیم بستن کمربند ایمنی سرنشینان ردیف جلو باید به یک فرهنگ و عادت تبدیل شود و مختص خودوهای خاصی نباشد. لذا پلیس راهور تهران بزرگ اجرای این طرح را تا حصول نتیجه به طور قاطعانه ادامه می‌دهد.

 به گفته رئیس پلیس راهور تهران نبستن کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشین ردیف جلو در تهران 30 هزار تومان جریمه به همراه دارد.

کد خبر 174100
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز