چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

مدیرعامل یکی از کارگزاری‌های فعال در بورس کالا با اشاره به افزایش قیمت فولاد نسبت به دوهفته گذشته، گفت: برخلاف کاهش تقاضا در روز گذشته به‌دلیل نرخ دلار، سفارش‌هایی که برای دیروز اعلام شده بسیار بالاست.

محمودرضا الهی‌فر در گفت‌وگو با فارس درباره عرضه و تقاضای رینگ فلزات افزود: این هفته تقاضا برای مس و فولاد با افزایش روبه‌رو شد و قیمت این دو کالا نیز با توجه به بازار جهانی حرکت می‌کند. قیمت فولاد نیز نسبت به دو هفته گذشته رشد کرده است به‌طوری که میلگردی که در روز گذشته 1380 تومان بود در دو هفته گذشته 1320 تومان معامله شد. این کارگزار بورس کالا با اشاره به کاهش نرخ دلار در روز گذشته و اثر آن روی بازار، اعلام کرد: با توجه به اینکه بازار فولاد در روز گذشته مناسب نبود، تقاضا برای روز چهارشنبه به 700 هزار تن رسید.

عرضه11 کیلو شمش طلا دربورس کالا

دیروز 11کیلو شمش طلا را کارگزاری سی ولکس کالا در بورس کالای ایران عرضه کرد. به گزارش ایسنا، این کالا در سه‌نوع با قیمت‌های متفاوت عرضه شد. شرکت طلای موته دو کیلو شمش طلای 997 را گرمی 100هزارتومان عرضه کرد. همچنین این کارخانه شمش طلای 996 را در شش‌کیلو و با قیمت پایه هر گرم 99900 تومان و طلای 995 را در دو کیلو و با قیمت پایه 99600 تومان عرضه کرد. گروه صنعتی و معدنی زرمهر نیز یک کیلو شمش طلای 995 را با قیمت پایه هر گرم 100هزار تومان و به‌صورت 20 عدد شمش 50 گرمی عرضه کرده است که به نسبت قیمت طلای موته در همین عیار گران‌تر محسوب می‌شود. شمش طلا یک‌بار دیگر هم در حجم یک کیلو طی هفته جاری عرضه شده بود که به فروش نرسید.

سود و زیان‌های سکه در بورس کالا

در حالی‌که این روزها پیش‌بینی قیمت سکه حتی برای یک هفته آینده دشوار شده است و روند قیمت طلای جهانی و دلار مشخص نیست، از دیروز معاملات آتی سکه برای تحویل مهر امسال آغاز شد تا معامله گران برای انعقاد قراردادهای مهر ماه، دست به ریسک بزنند. به گزارش سنا، حدود یک هفته است که هیجان معاملات آتی دوباره بالا رفته و نوسان قیمت سکه، افزایش حجم قراردادها را به همراه داشته است.

نکته جالب در معاملات یک هفته اخیر، سود و زیان‌های قابل توجهی است که در قراردادهای شهریورماه امسال، نصیب معامله گران می‌شود به‌طوری که در ابتدای هفته جاری هر قطعه سکه در معاملات شهریور به بالای ۸۰۰هزار تومان رسید و افراد زیادی در بورس اقدام به خرید سکه در این قرارداد کردند اما دیروز قیمت سکه دربورس کالا به ۷۵۷ هزار تومان رسید که به معنای زیان حدود ۵۰ هزار تومانی در هر سکه است.

البته به گفته کارگزاران، همین نوسان قیمت سکه است که معاملات آتی را در سراسر بورس‌های جهان جذاب کرده و در حال حاضر نیز بسیاری از معامله‌گران سکه که به حرفه‌ای‌های بازار مشهورند از کوچک‌ترین فرصت برای کسب سود استفاده می‌کنند. قرارداد تحویل مهر ماه نیز از امروز در بورس کالای ایران آغاز شده است که هر سکه در این قرارداد ۷۸۱ هزار و ۲۰۰ تومان دادوستد می‌شود.

کد خبر 174040
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز