اولین جلسه تمرینی استقلال با امیر قلعه‌نویی روز یکشنبه در حالی در کمپ مرحوم ناصر حجازی برگزار شد که درگیری عده‌ای از هواداران این تیم، حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت.

تصاویر این درگیری‌ها نشان می‌داد که عده‌ای از هواداران استقلال چاقو به دست دارند و اتفاقاتی که در کمپ حجازی افتاد، تأسف‌برانگیز بود. روزنامه‌ها و سایت‌های خبری توضیح زیادی در مورد دلایل این درگیری نداده‌اند ولی نکته جالب توجه این است که قلعه نویی از رسانه‌ای‌شدن این درگیری‌ها به‌شدت ناراحت شده و حتی در تمرین دوشنبه با عکاس‌هایی که روز یکشنبه از این درگیری‌ها عکس گرفتند، مشاجره لفظی پیدا کرده است.

وب سایت «حجازی» که انعکاس‌دهنده نظرات خانواده اوست روز گذشته نسبت به اتفاقات رخ داده واکنش نشان داد و خواهان حذف نام اسطوره فقید استقلال از کمپ باشگاه استقلال شد. در قسمتی از مطلبی که روی سایت حجازی قرار گرفته، آمده است: «اولین تمرین استقلال برگزار شد؛ تمرینی با اتفاقات تأسف‌بار که تداعی‌گر فیلمفارسی‌های دهه 40 و 50 سینمای ایران بود.

تأسف‌آورتر اینکه اتفاقات در کمپی به نام ناصر حجازی افتاد تا آرزو کنیم که ‌ای‌کاش نام کمپ به نام اسطوره ملی ایران نبود. آرزو کردیم که کمپ دیگر به نام حجازی نباشد تا روح او این چنین آزرده نگردد. دوستداران حجازی این حق را دارند که برای حفظ حرمت اسطوره‌ای که نماد یک فرد جنتلمن و تحصیل‌کرده است، بخواهند که نام کمپ را تغییر دهید.»

بهناز شفیعی، همسر حجازی هم در واکنش به این موضوع می‌گوید: «منتظرم فتح‌الله‌زاده از سفر بیاید تا به او زنگ بزنم و بگویم که نام کمپ را تغییر بدهند. موضع من و خانواده‌ام در این زمینه کاملا مشخص است. شخصیت و نام حجازی اصلا شایسته این نیست که در کمپی با نام او، این اتفاقات رخ دهد. طرفداران حجازی وقتی به تمرین می‌آمدند با خودشان دسته‌گل می‌آوردند نه چاقو و چیزهای دیگر.»

در روزهای اخیر شایعه شده که درگیری تمرین روز یکشنبه بین طرفداران قلعه‌نویی و حجازی بوده ولی همسر سرمربی سابق استقلال می‌گوید: «آنهایی که در کمپ استقلال درگیر شدند، طرفداران ما نبودند.» آتیلا حجازی فرزند مرحوم حجازی هم در مورد اتفاقات اخیر می‌گوید: «من هم حرف‌های مادرم را تایید می‌کنم و باید بگویم که پدر من با چنین افرادی که آن درگیری‌ها را در تمرین روز یکشنبه به‌وجود آوردند، هیچ وقت ارتباط نداشت. من نمی‌خواهم اسم فرد خاصی را بیاورم ولی باید بگویم که باشگاه استقلال همیشه جای آدم‌های با‌شخصیت و تحصیل‌کرده بوده و این اتفاقات برای خانواده استقلال اصلا خوشایند نیست. اگر قرار است این اتفاقات دوباره تکرار شود، بهتر است اسم پدرم را از روی کمپ اختصاصی باشگاه بردارند.»

واکنش سرپرست استقلال

میرشاد ماجدی، سرپرست جدید استقلال در مورد موضع خانواده حجازی مبنی بر تغییر نام کمپ استقلال می‌گوید: «من معتقدم اتفاقاتی را که در تمرین روز یکشنبه افتاد، هیچ‌کس تأیید نمی‌کند و به‌وجود آمدن این صحنه‌ها اصلا خوشایند نیست. با این حال معتقدم نباید در مورد تغییر نام کمپ استقلال احساسی برخورد شود و این موضوع کار جالبی نیست و فقط صورت مسئله پاک خواهد شد.

اگر هم قرار باشد تصمیمی در این مورد گرفته شود، مطمئنا هیأت مدیره باشگاه و مدیرعامل باید در این مورد و خواسته‌ای که خانواده مرحوم حجازی داشته‌اند، نظر بدهند.» ماجدی در قسمتی از حرف‌هایش تأکید می‌کند: «مطمئنا مسئولان استقلال و همچنین قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی، موافق ایجاد این درگیری‌ها نیستند در ضمن وظیفه من هم به‌عنوان سرپرست ارتباط داشتن با بازیکنان، کادر فنی و باشگاه است.

این اتفاقات در بیرون از زمین افتاد و از جای دیگری باید جلوی این مسائل گرفته می‌شد.» سرپرست استقلال در پایان حرف‌هایش می‌گوید: «مرحوم حجازی با آدم‌ها مشکل نداشت و به‌نظر من با تفکرات مشکل داشت. او فقط به خانوده‌اش تعلق ندارد و برای همه فوتبال‌دوستان خصوصا طرفداران استقلال یک شخصیت ماندگار و به یادماندنی است. به‌نظر من حذف نام حجازی از کمپ استقلال اصلا کار قشنگی نیست و معتقدم موضع خانواده حجازی احساسی بوده است. در ضمن باشگاه استقلال هم اتفاقاتی که در تمرین روز یکشنبه رخ داد را پیگیری خواهد کرد.»

کد خبر 173898
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز